شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

چگونگی برنامه سازی سالم در رسانه ملی/۲

شلیلیان: برخی برنامه ها با ظرافت های شیطانی به جامعه لطمه می زنند/ ناظران سازمان صدا و سیما چرا اجازه می دهند در رسانه ملی زندگی های لاکچری ترویج شود؟!

عبدالرحمن شلیلیان

سینماپرس: عبدالرحمن شلیلیان کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص چگونگی برنامه سازی سالم در رسانه ملی گفت: متأسفانه باید عنوان کنم برخی برنامه های تلویزیون با ظرافت های شیطانی به جامعه لطمه می زنند چرا که برنامه سازانی پشت تولید این قبیل آثار ایستاده اند که نه دغدغه ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایرانی-اسلامی را دارند نه به فکر تقویت آرمان های نظام و انقلاب اسلامی هستند و تنها به درآمدزایی خود می اندیشند.

کارگردان سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از پرسش های بنده از دست اندرکاران رسانه ملی این است که ناظران سازمان صدا و سیما چرا اجازه می دهند در رسانه ملی زندگی های لاکچری ترویج شود!؟ آیا ناظران و مدیران سازمان صدا و سیما از شرایط جامعه بی اطلاعند؟ چرا آن ها اجازه می دهند برخی افراد با تکبر و تفاخر برنامه هایی بسازند که هیچ سنخیت و قرابتی با سبک زندگی ایرانی-اسلامی و وضعیت اقتصادی کشور ندارد؟

این کارگردان تأکید کرد: جایگاه نماز و دین مداری و ولایتمداری در برنامه های صدا و سیما کجاست؟ چرا بسیاری از برنامه های تلویزیونی فکور نیستند و مخاطبان شان را به اندیشه وادار نمی کنند؟ چرا برخی از برنامه سازان رسانه ملی هیچ التفاتی نسبت به فرهنگ خودی ندارند؟

شلیلیان در همین راستا با بیان اینکه چند سال قبل بنده انتقادات و گلایه های خودم را به معاونت سیمای وقت ابراز داشتم یادآور شد: آقای میرباقری در آن زمان از شنیدن سخنان بنده بسیار ناراحت شدند و قول مساعد دادند که توجه جدی تری در خصوص تولیدات رسانه ملی داشته باشند.

وی متذکر شد: ناخداها باید کاربلد باشند تا کشتی رسانه ملی به گل ننشیند و باید هشدار دهیم که این کشتی در آستانه به گل نشستن است! انتظار ما این است که برنامه های رسانه ملی جامعه را به سمت اندیشه و تفکر هدایت کنند و از روزمرگی و لودگی های رایج دور شوند.

شلیلیان در پایان این گفتگو یکی از نیازهای اساسی رسانه ملی را داشتن اتاق فکرهایی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه برشمرد و در این باره متذکر شد: افرادی که در اتاق فکرهای سازمان صدا و سیما حضور دارند باید نیازهای روز جامعه را بشناسند و از نظر محتوا و مضمون و حتی فرم اجرایی آثاری را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند که درخور جامعه فرهیخته ما و مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی باشد. برنامه های تلویزیون باید همگی کاربردی باشند و به شرایط روز جامعه توجه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.