سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

بحران در هنرهفتم، چالش های کرونایی و سردرگمی سینماگران/۴

قزل ایاق: افق روشنی برای سینمای کشور متصور نیستم/ دولت موظف است از سینماگران بیکار و خانه نشین حمایت کند

جلال قزل ایاق

سینماپرس: جلال قزل ایاق تهیه کننده سینما در پی بحران های عدیده به وجود آمده در سینما، استمرار چالش های کرونایی، انفعال مدیران و سردرگمی سینماگران گفت: وضعیت سینمای ایران به قدری آشفته و درهم ریخته شده که بنده شخصاً افق روشنی برای سینمای کشور متصور نیستم و فکر نمی کنم به این زودی ها سینما بتواند سامان بگیرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پر پرواز» و «خوش خیال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً این روزها به شدت «هنگ» کرده ام و نمی دانم چرا در سینما این چنین دچار تشتت و آشفتگی شده ایم. واقعاً وضعیت به گونه ای است که ما حتی توان پیشنهاد دادن برای بهبود وضعیت سینما را نداریم.

وی ادامه داد: تنها چیزی که می دانم این است که امروزه با این شرایط اصلاً زمان مناسبی برای ساخت فیلم نیست و از همین رو بسیاری از سینماگران بخش خصوصی و سرمایه گذاران تمایلی برای تولید فیلم ندارند و اگر فیلمی هم در این روزها تولید می شود با بودجه دولتی و بادآورده است.

این سینماگر سپس با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون مرتباً شاهد شنیدن وعده های زیبا و دلنشین از سوی مدیران سینمایی برای بهبود اوضاع سینما و سینماگران هستیم اما هیچ اتفاق مثبتی در این راستا رخ نداده است اظهار داشت: دولت موظف است از سینماگران بیکار و خانه نشین حمایت کند. امروزه در سینما نیازمندان بسیاری وجود دارند که سال ها برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین زحمت کشیده اند و این وظیفه مدیران فرهنگی و متولیان سینمایی است که از آن ها حمایت ویژه داشته باشند.

قزل ایاق در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: خانه سینما که قدم مهم و مثبتی در راستای بهبود وضعیت زندگی سینماگران برنداشته و وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و سایر نهادها و دستگاه های دیگر هم گویا اصلاً تدبیر و اندیشه ای برای بهبود شرایط زندگی هنرمندان ندارند و این اتفاق بسیار تلخ و متأثرکننده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.