یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

بحران در هنرهفتم، چالش های کرونایی و سردرگمی سینماگران/۸

بهمنی: دست اندرکاران سینما از وضعیت فعلی به هیچ عنوان رضایت خاطر ندارند/ ندانم کاری مدیران در حوزه های مختلف از جمله سینما باعث ایجاد بحران شده است

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در پی بحران های عدیده به وجود آمده در سینما، استمرار چالش های کرونایی، انفعال مدیران و سردرگمی سینماگران گفت: دست اندرکاران سینما از وضعیت فعلی به هیچ عنوان رضایت خاطر ندارند و من امیدوارم مدیران سینمایی در همین چند ماهی که از عمر دولت باقی مانده متوجه شرایط نابسامان سینما بشوند و با تدبیر و درایت سعی کنند شرایط بهتری در عرصه هنرهفتم حاکم شود و اوضاع سینما و زندگی سینماگران کمی سامان بگیرد.

کارگردان فیلم های سینمایی «تارهای نامرئی» و «زندانی ۷۰۷» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران ثابت کردند توانایی اداره سینما را ندارند. بی تردید اهالی سینما از آن ها انتظار دارند که کارشان را درست انجام دهند و درک درستی از شرایط داشته باشند. یک مدیر سینمایی موقعی می تواند درست عمل کند که تشخیص درستی از وضعیت سینما و مشکلات اهالی سینما داشته باشد.

وی ادامه داد: هر مدیری در هر حوزه ای اگر مسئولیتی داشته باشد اما نتواند تشخیص بدهد که چه کاری را در راستای بهبود وضعیت کاری اش باید انجام دهد قطعاً آن حوزه با آسیب و بحران جدی مواجه می شود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه ندانم کاری مدیران در حوزه های مختلف از جمله سینما باعث ایجاد بحران شده است تصریح کرد: اولین شرط موفقیت برای یک کار درست تحلیل و بررسی و موقعیت سنجی مناسب است. یک مدیر باید مبنای کارش برای برنامه ریزی و مدیریت اصولی باشد. درست است که برخی مشکلات که در سینمای ما وجود دارد به شرایط بیرون سینما مثل کرونا یا... برمی گردد اما این ها نباید بهانه ای برای رها کردن حوزه مدیریتی باشد.

بهمنی در پایان این گفتگو تأکید کرد: اگر نحوه مدیریت مدیران سینمایی به همین شیوه ادامه پیدا کند ما قطعاً در سال ۱۴۰۰ به سمت سینمای غیرحضوری می رویم. یعنی سیستم های دیجیتال و اینترنتی است که سینما را می تواند زنده نگه دارد؛ ما اگر می خواهیم شاهد رونق و اعتلای سینمای کشور باشیم باید یک بازسازی اساسی در چیدمان مدیریت سینمای کشور انجام دهیم و با به کارگیری مدیران دغدغه مند و متعهد گامی در جهت بهبود شرایط سینما برداریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.