شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

بحران در هنرهفتم، چالش های کرونایی و سردرگمی سینماگران/۱

پوراحمد: مسئولان فرهنگی و دولتمردان از اینکه مردم به سینما نمی روند و سریال های شبکه «جم» را نگاه می کنند بسیار خوشحالند/ ماه به ماه سطح زندگی مان دچار افت جدی می شود!

کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: کیومرث پوراحمد کارگردان سینما در پی بحران های عدیده به وجود آمده در سینما، استمرار چالش های کرونایی، انفعال مدیران و سردرگمی سینماگران گفت: بنده با اطمینان بسیار بالا عنوان می کنم که مسئولان فرهنگی و دولتمردان از اینکه مردم به سینما نمی روند و سریال های شبکه «جم» را نگاه می کنند بسیار خوشحالند چرا که آن ها اصلا نمی خواهند سینما و فرهنگ و هنر و اندیشه ای وجود داشته باشد!

کارگردان فیلم های سینمایی «خواهران غریب» و «اتوبوس شب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی بیش از یک سال گذشته کسانی که اهل سینما رفتن و فیلم دیدن بودند در خانه های شان توسط اینترنت بهترین فیلم های روز سینمای جهان را دانلود و تماشا کردند و بقیه افراد جامعه هم پای برنامه های شبکه «جم» هستند!

وی ادامه داد: بنده به یقین عرض می کنم که این مسئولان اصلا از همین کرونا هم خوشحالند چرا که اگر خوشحال نبودند تدبیری جدی برای رفع این معضل می کردند! ‌ امروزه در افغانستان هم واکسن آمده اما مسئولان ما هنوز اندرخم تهیه واکسن هستند!

پوراحمد تصریح کرد: بنده یک بار دیگر عرض می کنم که مسئولان دولت از کرونا و وحشت انداختن بین مردم و تخته شدن سالن های سینما و عدم تولید فیلم توسط سینماگران قدیمی و برجسته و اندیشمند بسیار خشنود هستند و تا بتواند این شرایط را ادامه می دهند!

این سینماگر تصریح کرد: بحران در عرصه سینما مختص همه سینماگران نیست و فقط زندگی سینماگران و صنوف ضعیف سینمایی را دچار مخاطره کرده است چرا که برخی افراد در همین سینما کار و فعالیت می کنند و زیر بال قدرت هستند و مسئولان آن ها را از هر نظر همیشه تأمین می کنند و آن ها زندگی های بسیار مرفه و لوکسی دارند و از این شرایط بحرانی کک شان هم نمی گزد!

کارگردان فیلم های سینمایی «گل یخ» و «کفش هایم کو؟» در پایان این گفتگو افزود: اوضاع در سینما برای بنده و امثال بنده که زیر بار کسی نمی رویم دردناک و بحرانی است! خود من تا ۲-۳ سال قبل جزو طبقه متوسط محسوب می شدم و الآن نزدیک ۳۰ سال است در یک خانه ۱۰۰ متری زندگی می کنم اما این روزها که دقت کرده ام می بینم که ماه به ماه سطح زندگی مان دچار افت جدی می شود! جالب آنجا است که برای بنده حرف های زیادی هم درآورده بودند که مثلا بابت ساخت «قصه های مجید» پول های نجومی گرفته ام در صورتی که کل مبلغی که من برای ساخت تمام قسمت های این سریال گرفتم ۱۶ میلیون تومان بود!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.