یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

راهکار برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا/۸

کیمیایی: مدیران بودجه هایی که خرج برگزاری جشنواره ها می کنند را به سینماگران اختصاص دهند/ خانه سینما جز برگزاری ختم و صدور کارت عضویت چه کاری می کند؟

پولاد کیمیایی

سینماپرس: پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد از متولیان فرهنگی کشور در خصوص ارائه راهکار برای برون رفت از کمای سینما در دوران کرونا گفت: مدیران بودجه های پراکنده ای که خرج برگزاری جشنواره ها می کنند را به معیشت سینماگران اختصاص دهند؛ با این تورم و گرانی سرسام آوری که این روزها شاهدش هستیم و با توجه به بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از هنرمندان روا نیست که چنین بودجه های هنگفتی برای انجام امور غیر ضروری نظیر برگزاری جشنواره ها مصرف شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «خفه گی» و «گشت ارشاد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه نه تنها در سینما که در سایر بخش ها و حوزه های کشور شاهد سوء مدیریت جدی هستیم. بودجه های بیت المال توسط برخی مدیران و مسئولان در حالی هدر می شوند که بخشی از این بودجه ها می تواند زندگی مردم را که با مشکلات عدیده رفاهی و اقتصادی و معیشتی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند عوض کند.

وی ادامه داد: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند. این مردم همان هایی هستند که برای سرافرازی کشور انقلاب کردند، این مردم همان هایی هستند که برای اینکه کشور به دست بیگانگان نیفتد جنگیدند و به جبهه ها رفتند، این مردم همان هایی هستند که برای پاسداری از کشور در مقابل تحریم ها مقاومت کردند و دم نزدند، حالا این مردم نیاز به حمایت و کمک دارند و اگر این کمک الآن رخ ندهد، دل چرکینی مردم از مسئولان تا سال ها باقی خواهد ماند و این اصلاً خوب نیست.

کیمیایی در همین راستا متذکر شد: متأسفانه در کشور ما برخی مسائل حاشیه ای که اهمیتی ندارند توسط مسئولان در صدر قرار می گیرند و برخی مسائل بنیادین که باید انجام شوند در سطوح زیرین واقع می شوند! همه این ها به آن علت است که مسئولان دولت مدیریت بحران بلد نیستند. نه تنها در مواجهه با ویروس منحوس کرونا این امر را اثبات کردند که در بحران هایی نظیر بحران های سیل، زلزله، وقایع زیست محیطی، ساختمان پلاسکو و... هم ثابت کردند که قادر به حل بحران نیستند.

این سینماگر افزود: متأسفانه ما با مسئولانی روبرو هستیم که وقتی بودجه هنگفتی را می بینند برای خودنمایی در آنجا قرار می گیرند اما در عمل کارآیی ندارند و دردی از مردم و جامعه درمان نمی کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سربازهای جمعه» و «شمعی در باد» سپس با اشاره به مشکلات پیش آمده برای اهالی سینما در پاندمی کرونا تصریح کرد: متأسفانه مدیران فرهنگی و سینمایی هم مانند سایر مدیران هیچ تدبیری برای برون رفت سینما از وضعیت حاد نداشتند.

وی ادامه داد: خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران در این مدت هیچ کاری برای اهالی سینما انجام نداد و آن ها را به حال خود رها کرد؛ البته خانه سینما جز برگزاری ختم و مراسم تشییع جنازه و صدور کارت عضویت چه کاری برای سینماگران کرده است؟ متأسفانه آن ها هم جایی که باید باشند و کار کنند نیستند!

کیمیایی در همین راستا افزود: مدیران سینمایی در تمامی بخش ها، نهادها، ادارات و حوزه ها باید در خصوص رفع بحران سینما و سینماگران جلسات فوری برگزار کنند، اتاق فکر تشکیل دهند و همه به این نتیجه برسند که به جای خرج کردهای بیهوده ای که نفعی برای سینما و هنر به خصوص در این شرایط بحرانی ندارد، بودجه ها را به زندگی سینماگران بیکار شده اختصاص دهند.

این بازیگر در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ما باید کشورهای متمدن و پیشرفته را الگوی رفتاری خود کنیم. باید در این بحران فعلی به فکر کسانی باشیم که نانی برای خوردن ندارند و زندگی شان با خطر از هم گسیختگی روبرو شده است. امیدوارم چنین تدبیر و عقلانیتی در بین مدیران سینمایی وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.