یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

انفعال دولت؛ چشمداشت به خارج از کشور/۱۰

کیوان نیا: هرگونه چشمداشت به خارج از کشور با شعائر اصلی انقلاب اسلامی یعنی «استقلال» و «آزادی» در تضاد است/ سینما و شبکه نمایش خانگی مروجان اصلی فرهنگ منحط غربی اند

شاهرخ کیوان نیا

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا و دستورات غربی ها برای اداره کشور گفت: هرگونه چشمداشت به خارج از کشور با شعائر اصلی انقلاب اسلامی یعنی «استقلال» و «آزادی» در تضاد است و باید جلوی عملکرد نامدیرانی که با این رفتارشان شعائر اصلی انقلاب اسلامی را زیر سوأل می برند گرفته شود.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما برای رسیدن به استقلال و آزادی در جمهوری اسلامی ایران خون های زیادی داده ایم. برای پاسداشت و احترام به روح شهدای بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس و همینطور در رأس آن ها حضرت امام خمینی (ره) نباید اجازه دهیم هیچ مدیر و مسئولی چشم به ینگه دنیا داشته باشد و بخواهد کشور را بر اساس دستورات غربی ها و یا بر اساس اینکه چه کسی رئیس جمهور فلان کشور شده است اداره کند.

وی ادامه داد: بدیهی است حتی اگر ما اسلام و انقلاب اسلامی را هم کنار بگذاریم باز به این نتیجه می رسیم که هرگونه دیدگاه وابسته گونه و غیرمستقل به فرهنگ و کشور از اساس غلط و احمقانه است. اصولاً هر کشوری که بخواهد خود را وابسته خارجی ها بداند جز فاجعه چیزی برای مردمانش به همراه نخواهد داشت.

این مستندساز با بیان اینکه حوزه های تصمیم گیری نباید معطل بمانند تا ببینیم در منابع خارجی چه اتفاقی رقم می خورد تا بر اساس آن سیاست های مان را تنظیم کنیم اظهار داشت: مبحث اصلی و اساسی انقلاب اسلامی، استقلال در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. پس این چشمداشت نابخردانه به غرب و انتخابات غربی ها با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی به شدت در تضاد است.

کیوان نیا سپس تصریح کرد: این توع چشمداشت در حوزه فرهنگی و هنری فاجعه بارتر از سایر بخش ها و حوزه ها است چرا که اصول و ارکان فکری و اعتقادی بر دوش فرهنگ هر کشوری است. وقتی مسئولان فرهنگی با غرب وابستگی ایجاد کنند، ضرری که حوزه مهم فرهنگی کشور می کند زیان باری اش به مراتب بیشتر از سایر بخش ها و حوزه ها است.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: یکی از اثرات مخرب وابستگی به غرب در حوزه فرهنگ همین فیلم های سینمایی و سریال های سخیف شبکه نمایش خانگی اند؛ متأسفانه  سینما و شبکه نمایش خانگی مروجان اصلی فرهنگ منحط غربی اند و ما طی چند سال اخیر به کرات شاهد تولید و عرضه آثار فاجعه آمیزی بودیم که مسائل فرهنگی کشور را به شدت دچار خدشه کرده اند و در عوض رنگ و بوی ارزش های غربی را در آثار حاکم ساخته اند و ما اثرات منفی و مخرب این سریال ها و فیلم ها را امروزه در سطح جامعه و به خصوص شیوه رفتاری نسل جوان مشاهده می کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.