جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

در مراسم تشییع «محمد عبادی» دوبلور پیشکسوت چه گذشت؟

 مراسم تشییع پیکر محمد عبادی

سینماپرس: پیکر محمد عبادی دوبلور پیشکسوت روز گذشته طی مراسمی با حضور هنرمندان تشییع شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر محمد عبادی دوبلور پیشکسوت، روز گذشته با حضور اهالی دوبلاژ رادیو و تلویزیون و مسئولان صدا و سیما برگزار و پیکر آن مرحوم به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

لیلا صفاریان همسر محمد عبادی در این مراسم حضور نداشت و به دلیل وضعیت روحی و جسمانی بعد از درگذشت همسرش در بیمارستان بستری شده است.

در ابتدای این مراسم علی همت مومیوند دوبلور با اشاره به ویژگی های محمد عبادی بیان کرد: آنچه می ماند فقط خاطره است و ما همه تسلیم پروردگار هستیم، امیدواریم خداوند مهربان آنگونه که شایسته است این هنرمند عزیز را دوست بدارد و بیامرزد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ دوبلاژ ایران همکاری مهربان و بسیار دوست داشتنی و هنرمند دیگری را از دست داد،  از این بابت همه همکاران ما ناراحت و داغدار هستند. این ضایعه دردناک را به خانواده و همکاران و دوستداران دوبله تسلیت می گویم و شادی روح این عزیز از دست رفته را از خداوند منان می خواهم.

مومیوند در پایان گفت: محمد عبادی به نوعی با ما رفتار کرده است که همه همکاران با او حکم خانواده را داشتیم، عملکرد او چنان بود که نیازی نیست برای این هنرمند حلالیت بطلبیم. من سی و چهار سال است که با او آشنا هستم.

همچنین سیامک اطلسی دیگر دوبلور سینما و تلویزیون درباره عبادی عنوان کرد: ما همکاری را از دست دادیم که وقتی در کنارش بودیم  از رفتار گرم او واقعا لذت می بردیم.

وی افزود: عبادی چند ماهی درد کشید و نمی دانیم چه بیماری ای به جانش افتاده بود اما از فقدانش بسیار ناراحت هستیم.

امیر محمد صمصامی نیز  با اشاره به اخلاق عبادی یادآور شد: سال ها پیش وقتی وارد این حرفه شدم محمد عبادی بدون اینکه ما را تحقیر کند با ما برخورد کرد. او در این دنیا مرارت بسیاری کشید و من از خداوند منان می خواهم سریع تر اوج بگیرد.

تورج نصر هم در ادامه این مراسم گفت: عبادی همیشه در کنار ما باقی می ماند و من ممنونم از همه همکارانی که آمدند و عبادی را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به همسر عبادی که به دلیل وضعیت روحی بعد از درگذشت همسرش در بیمارستان بستری شده است، بیان کرد: از شما می خواهم برای همسر او که در بیمارستان به سر می برد دعا کنید.

غلامعلی افشاریه دیگر دوبلور باسابقه در این مراسم تصریح کرد: من نزدیک به ۶۰ سال است کار دوبله می کنم و سال هاست که عبادی را می شناسم. زمانی که او وارد کار شد جوانی رعنا و خوش بیان بود و همیشه با خنده و شادی درگیر بود و همه را خوشحال می کرد. مرگ حق است و همه خواهیم رفت ولی امیدواریم که مثل او با چنین خلقی از دنیا برویم.

وی ادامه داد: عبادی حق دارد که به نیکی و بزرگی از او یاد کنیم و همیشه به یادش هستیم. من سنم زیاد است و امیدوارم دیگر شاهد مرگ عزیزان دوبلور نباشم.

فرزند محمد عبادی که در خارج از ایران به سر می برد، از طریق تماسی تلفنی با پدرش وداع کرد و گفت: خیلی سخت است که در این لحظه کنار پدرت نباشی. من به پدرم افتخار می کنم که درست زندگی کرد. پدرم صداقت را به من آموخت و با عشق کار کرد و دوبله کرد. من به عنوان فرزند او از همان بچگی با عشق فیلم هایش را دیدم و با عشق صدای پدرم بزرگ شدم‌.

در پایان این مراسم پیکر این دوبلور هنرمند توسط دوستان و همکارانش به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرا (س) تشییع شد.

حمید شاه آبادی معاون صدا، مجتبی نقی یی مدیر امور دوبلاژ سیما، منوچهر اسماعیلی، اکبر منانی، تورج نصر، افشین زی نوری، سعید شیخ زاده، ناصر ممدوح، تورج نصر، علی همت مومیوند، غلامرضا افشاریه، مینو غزنوی، سیامک اطلسی، امیر محمد صمصامی و جمع دیگری از هنرمندان حوزه دوبله در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.