یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

مریم کاظمی در نشست خبری مطرح کرد

۱۵ درصد افزایش بودجه جشنواره تئاتر کودک/ سالن‌های تئاتر همدان نیازمند تجهیز است

مریم کاظمی در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان کرد: با توجه به شرایط و مسائلی که برای برگزاری این جشنواره در همدان وجود دارد ما نیازمند این هستیم که دبیرخانه به مشکلات رسیدگی کند، نه اینکه مثل دانش‌آموزان شب امتحانی، در ایام جشنواره به فکر بیفتیم.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان صبح امروز، 30 مهر ماه با حضور مریم کاظمی، دبیر جشنواره و فاضل عبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در تئاتر شهر برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش کیفی برنامه‌ها و اجرای نمایش‌ها در سالن‌های مناسب گفت: البته وضعیت تعداد سالن‌ها نسبت به گذشته تغییری نکرده است. البته همیشه مشکلات وجود دارد باید بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از جشنواره بیست و چهارم گفت: پس از انتشار فراخوان 67 اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه ارسال شد. در نهایت 10 اثر برگزیده توسط داوران منتخب شد که این آثار برگزیده با راهنمایی اساتید نمایشنامه‌نویسی قرار است به سطح کیفی بهتری برسد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: در بخش خیابانی 169 طرح به دست ما رسیده بود که پس از ارزیابی داوران 31 اثر برای بخش نهایی انتخاب شد. همچنین در بخش خردسال از میان 73 طرح رسیده به دبیرخانه 21 طرح انتخاب شده بود که پس از بازبینی نهایی تعداد آثار برگزیده به 7 اثر رسید.

کاظمی درباره انتقاداتی که به میزبانی همدان صورت می‌گیرد،‌گفت: البته این اتفاقات و مسائل ممکن است در تهران هم رخ دهد. این را باید بگویم که برگزار کنندگان همدانی قدری همکاری‌شان را با جشنواره کم کرده‌اند و این اصلا خوب نیست البته من در گذشته تنها یک مهمان بودم و در چند سال گذشته هم به همدان سفر نکرده بودم.

وی با اشاره به اینکه در سطح بودجه جشنواره نمی‌تواند انقلابی به پا کند، گفت: تلاش می‌کنم کاستی‌ها کمتر شود هر چند کیفیت باید اصل و اساس جشنواره باشد ، اینکه نمایش‌ها خوب و شرکت کنندگان با کیفیت و سالن‌ها استاندارد باشد خواسته ما نیز هست.

دبیر این دوره از جشنواره همدان یادآور شد:‌ اینطور نباید باشد که توقع داشته باشیم همه کارها از وضعیت سالن‌ها گرفته تا دیگر فعالیت‌ها در دوران جشنواره ارتقا پیدا کند و شرایط مطلوب شود ، باید از دبیرخانه برای مطالباتمان در این جشنواره توقع داشته باشیم.

*

در ادامه نشست فاضل عبادی درباره انتقادات خبرنگاران مبنی بر وضعیت سالن‌های تئاتر همدان گفت: زیرساخت های همدان کم نیست ، مرکز ما به خوبی عمل می‌کند. امسال 200 میلیون تومان برای تجهیزات سالن‌ها هزینه شده است. محل اسکان مهمانان جشنواره نیز هتل باباطاهر است که امسال شرایطش تقویت شده است. امسال ما با همان هشت سالن میزبان جشنواره هستیم.

سپس کاظمی با تأکید بر اینکه معتقد نیست داور کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر باشد گفت: این اتفاق تنها باید در جشنواره‌های فیلم بیافتد درحالیکه تئاتر تخصصی است و مرتبط با فیلم نیست.

وی درباره انتقاداتی مبنی بر نامناسب بودن پوستر جشنواره گفت: با توجه به شعار جشنواره «کودکی همسفر قصه‌ها» این پوستر ساخته شده است من این ایده را دوست دارم اما فکر نمی‌کردم که حیوانات هم ایرانی و خارجی دارند.

وی درباره بودجه جشنواره گفت: این بودجه امسال 15 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته ، هشتصد میلیون تومان توسط مرکز هنرهای نمایشی و بیش از یک میلیارد تومان توسط استان همدان تأمین شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.