دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

«تینا پاکروان»اعلام کرد:

«خانوم» از ۱۵ شهریور میزبان مردم در سینماهای کشورخواهد بود

تینا پاکروان در نشست خبری فیلم جرم

سینماپرس : تینا پاکروان کارگردان سینما گفت: فیلم سینمایی « خانوم» که اولین ساخته بلندم است ۱۵ شهریور ماه بعد از فیلم فرشته ها با هم می آیند در سینماهای کشور اکران می‌شود.

تینا پاکروان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس ابراز امیدواری کرد این فیلم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی افزود: فیلم سینمایی « خانوم» که سه اپیزودی است  به زندگی سه زن، در سه نقطه تهران از شمال تا جنوب می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: فیلم «خانوم» اولین فیلم ایرانی است که کمیسیون ملی یونسکو از آن تقدیر و حمایت کرده است. در این فیلم مردان قصه بد نیستند، در واقع هیچ  یک از مردان فیلم به همسرانشان ستم نمی کنند، چرا که بنیان خانواده با سیاست و درایت زنان حفظ می‌کند. «خانوم»؛ گوشه ای از فداکاری زنان ایرانی است.

پاکروان ادامه داد: در فیلم سینمایی«خانم» پانته آپناهی ها به عنوان یک کارگر ساده در این فیلم بازی می‌کند که همین علت باعث شد وزارت کار از تمامی عوامل این فیلم که به زندگی شرافتمندانه کارگران پرداخته است تقدیر کند.

کارگردان فیلم سینمایی «خانم» درادامه گفت: فیلم «خانوم» در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را توسط  پانته آ پناهی ها دریافت کند.

وی در خصوص اپیزودهای فیلم« خانوم» افزود: در اپیزود اول زنی جوان (شقايق فراهانی) تلاش می کند که همسرش (سیامک انصاری) در ایران بماند. در اپیزود دوم آهنگسازی جوان (اشکان خطیبی) به دليل اعتياد به الکل اعتبار حرفه ای اش را از دست داده و مشکلات مالی گریبان گیرش می‌شود و همسر فيلمنامه نويسش (انديشه فولادوند) را آزار می دهد. در اپیزود سوم کارگری که متاهل است و دو فرزند دارد از دو دست فلج شده و همسرش با کار در بيمارستان خرج زندگی را می دهد.

از جمله عوامل این فیلم می‌توان به تهیه کننده: سید امیر سیده زاده، نویسنده و کارگردان: تینا پاکروان، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، طراح صحنه و لباس : مهرزاد ضرابیان، طراح جهره پردازی: ایمان امیدواری، صدابردار: امینن میرشکاری، آهنگساز:کارن همایون‌فر، تدوین: بهزاد مصلح و عکاس:احمد رضا شجاعی اشاره کرد.

امين حيايی، شقايق فراهانی، سيامك انصاری، اشكان خطيبی، انديشه فولادوند، پانته‌آ پناهی‌ها، فهيمه رحيم‌نيا، نقی سيف‌جمالی، حمیرا اعظمی. سوگل خالقی. مجتبی طهماسبی. رضا عزیزی، بهزاد فراهانی، کیمیا حسینی، مانی مصلحی ازجمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

لازم به ذکر است: تینا پاکروان متولد ۱۳۵۶ درتهران ، دارای لیسانس کارگردانی سینما از دانشکده سینما تئاتر است و تحصیلات تکمیلی سینما را در دانشگاه ucla گذرانده است.

ازجمله کارهای تینا پاکروان می‌توان به بازی در فیلم سینمایی« متروپل » به کارگردانی مسعود کیمیایی و دستیار اول کارگردانی فیلم سینمایی« یک اشتباه کوچولو » به کارگردانی محسن دامادی اشاره کرد.

پخش فیلم سینمایی « خانوم» را حوزه هنری برعهده گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.