دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

سه بعدی‌هایی که به شبکه نمایش خانگی می‌آیند

شرفی‌کیا: فیلم جنگی سه بعدی از فیلمنامه شاه‌حاتمی ساخته می‌شود

سعید شرفی کیا

تهیه‌کننده اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران درباره ساخت فیلم با این تکنیک گفت: یک فیلمنامه جنگی سه بعدی نوشته علی شاه‌حاتمی آماده است و این فیلمنامه را براساس تکنولوژی سه بعدی نوشته اند که با ساخت فیلم سه بعدی مرتبط با دفاع مقدس می توانیم پخش جهانی را هم در نظر داشته باشیم.

سعید شرفی کیا؛ تهیه کننده فیلم سه بعدی «آقای الف» به سینماپرس گفت: با چندین شرکت داخلی در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم نسخه بلو-ری آن را منتشر کنیم.

وی درباره استقبال از پخش نسخه خانگی آقای الف به صورت دوبعدی گفت: استقبال خوبی از این فیلم شد اما قاعدتا نسخه سه بعدی این فیلم پرفروش تر خواهد بود چراکه بیشتر در تکنیک سه بعدی این فیلم مانور کردیم و با انتشار نسخه بلوری این فیلم برنامه ویژه ای برای تبلیغات آن داریم.

این تهیه کننده افزود: یک فیلمنامه جنگی سه بعدی نوشته علی شاه حاتمی آماده است و این فیلمنامه را براساس تکنولوژی سه بعدی نوشته اند که با ساخت فیلم سه بعدی مرتبط با دفاع مقدس می توانیم پخش جهانی را هم در نظر داشته باشیم چرا که فیلم سه بعدی کم ساخت می شود و با این کار هم حرفمان را خواهیم زد و هم تکنیک مان را به رخ خواهیم کشید، البته محقق که تکنیک سه بعدی فیلم قبلی را انجام داده است، فیلمنامه دیگری را نوشته است که کاملا مرتبط با سه بعدی هست و ما با آقای محقق برای همکاری بعدی در ارتباط هستیم.

شرفی کیا با اشاره به اینکه بیشتر قصدمان از ساخت «آقای الف» تکنیک سه بعدی آن بوده است،یادآور شد: به نظرم فارغ از داستان فیلم باید به نکته توجه کرد که «آقای الف» در بخش خصوصی تهیه شد و هیچ حمایتی در تولید نداشتیم، اگراین حمایت ها انجام می شد می توانست بیننده بیشتری را جذب کند، از نظر تکنیکی ما توانستیم فیلم سه بعدی بسازیم و این فیلم یک دستاورد شد و با توجه به شعار رهبری مبنی بر «تولید ملی» سعی کردیم یک اتفاق را در سینمای ایران داشته باشیم و خوشبختانه موفق به این کار شدیم و موفقیت یا عدم موفقیت آنرا دوستان می توانند نظر دهند.

وی با تاکید بر بسترسازی سازمان سینمایی برای ساخت فیلم های سه بعدی، خاطرنشان کرد: برای انجام کار مهمی مثل فیلم سه بعدی باید متولیان سینما جلو بیایند، ما برای ساخت «آقای الف» از تکنولوژی کاملا ایرانی استفاده کردیم حتی فرمولی که برای فیلمبرداری استفاده کردیم به شکل ایرانی بوده است.

تهیه کننده «گلوگاه» درباره اکران فیلم های سه بعدی گفت: سینماهای محدودی برای نمایش فیلم سه بعدی داریم مثل آزادی که تک سانس بود و سینما فرهنگ که سیستم پخش خرابی داشت که بارها تذکر دادیم اما هیچ تصمیمی گرفته نشد و ایوان شمس که بیشتر به عنوان سالن مراسم ها و همایشها شناخته شده است تا سالن سینما، با این وضعیت سالن ها، «آقای الف» توانست حدود صد میلیون فروش کند.

شرفی کیا درباره ضرورت ساخت فیلم های سه بعدی افزود: فناوری سه بعدی در دنیا استفاده می شود، اگر بخواهیم که عقب نمانیم باید زمینه را فراهم کنیم ولی اگر هدفمان ساخت یک فیلم سه بعدی باشد این کار انجام شد در حالی که خیلی از دوستان مدعی ساخت فیلم سه بعدی بودند ولی چرا هیچکس موفق نشد؟ چون دوستان دیگر روی فناوری داخلی اصرار نداشتند و همه در حال رایزنی با کشورهای خارجی بودند که دوربین سه بعدی بیاورند ما دنبال لاف زنی نبودیم چراکه ما از ابتدای ساخت این فیلم خبر این را داده بودیم که فقط از تکنیک ایرانی استفاده کرده ایم و بعد از ساخت فیلم سازمان سینمایی تصمیم گرفت که سهمی در فیلم داشته باشد که ما نپذیرفتیم.

وی درباره انگیزه ساخت برای فیلم سه بعدی یادآور شد: انگیزه زیادی برای کار دارم و این بار فیلم سه بعدی خواهم ساخت که علاوه بر تکنیک از داستان مرتبط و جذابی برخوردار باشد، الان فیلمنامه مرتبط سه بعدی آماده دارم که فقط برای مدیوم سه بعدی نوشته شده است ولی چه کسی قرار است از ما حمایت کند؟ ما تنها توان ساخت فیلم اول را داشتیم و باخت خودمان را دادیم که نمی توانیم فیلم سه بعدی دوباره بسازیم و تنها دلمان خوش است که اولین فیلم سه بعدی را ساختیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.