شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

نیازی: «نابغه‌ها» را می‌نویسم/ سوژه قبلی‌ام را شرکتی معتبر دزدیده است!

حسین نیازی*

یک فیلمنامه نویس در حوزه انیمیشن که در حال حاضر متن سریال انیمیشن نابغه ها را می نویسد گفت: یک شرکت معتبر در حال حاضر سوژه پیشنهادی من را دزدیده و تا قسمت سی ام آن را ساخته است.

حسین نیازی یکی از فیلمنامه‌نویسان حوزه انیمیشن در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از فیلمنامه های انیمیشن نیمه تمام خود خبر داد و گفت: فیلمنامه نیمه تمام زیاد دارم، در حقیقت تمام کردن خود فیلمنامه خیلی مهم نیست بلکه باید سرمایه گذار پیدا شود تا فیلمنامه را تمام کنم. این فیلمنامه ناتمام سریالی انیمیشن با عنوان «نابغه ها» است.

وی در ارتباط با سوژه انیمیشن «نابغه ها» بیان کرد: متاسفانه نمی توانم سوژه این انیمیشن را مطرح کنم زیرا چند باری سوژه هایم را بازگو کردم و دیگران شنیدند، بردند و ساختند و در واقع سوژه من را از آن خود کرده اند.

نیازی ادامه داد: یک شرکت معتبری است که در حال حاضر ساخت سوژه پیشنهادی من را در دست دارد و به قسمت سی ام آن رسیده است.

وی درباره چگونگی این ماجرا توضیح داد: من سوژه این کار را به این شرکت معتبر پیشنهاد کرده بودم تا به عنوان یک طرح اولیه بر روی آن سرمایه گذاری کند و سوژه را از من بخرد و بعد، ادامه فیلمنامه را به آن ها بدهم اما آن شرکت گفت که موسسه صبا پول برای این انیمیشن نخواهد داد و ما هم اکنون پولی برای ساخت آن نداریم. با همه این گفته ها اکنون با همان تیم پیشنهادی من در حال ساخت آن سوژه هستند. جالب است بدانید کسی که سرپرستی نویسندگان این انیمیشن را برعهده گرفته تا به امروز فیلمنامه ای برای انیمیشن ننوشته است. از بعد از این ماجرا تصمیم گرفتم سوژه هایم را جایی عنوان نکنم.

نیازی در رابطه با شاخصه های فیلمنامه انیمیشن بیان کرد: فیلمنامه انیمیشن دارای یک دسته بندی سنی است. اگر انیمیشن برای بزرگسال باشد مسلما یک قصه ای دارد که معمولا باید تک قصه باشد زیرا قصه برای بزرگسال مهم است. اما اگر انیمیشن برای کودک باشد شادابی و سرزندگی فیلمنامه مهم می شود. در واقع پویایی انیمیشن برای کودک خیلی بهتر است اما برای بزرگسال پویایی اهمیتی ندارد و یک قصه کامل می خواهد.

حسین نیازی در پایان این گفت و گو از نگارش دو کتاب جدید خود نیز خبر داد و اشاره کرد: دو رمان در دست نگارش دارم اما این که کدام یک زودتر تمام شود را نمی دانم. برای یکی از این دو رمان عنوان «ترسو مرد» را انتخاب کرده ام و برای چاپ آن با همان انتشارات چشمه که کارهای قبلی من را هم چاپ کرده است، قرارداد می بندم. متاسفانه رمان زیر چاپ ندارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.