سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹

محمدرضا اسلاملو به سینماپرس خبر داد:

موسیقی «شهابی از جنس نور» را محمدرضا علیقلی می سازد

شهابی از جنس نور

سینماپرس-گروه سینما/ محمدرضا اسلاملو کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور»، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، گفت: «شهابی از جنس نور» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، اسلاملو ضمن اعلام این امر که موسیقی این فیلم را به محمدرضا علیقلی سپرده، افزود: هم اکنون استاد علیقلی در حال ساخت موسیقی فیلم «شهابی از جنس نور» است و قرار است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شود.

 

وی با اشاره کوچکی به ماجرای فیلم که حکایت یک گروگان گیری است، اذعان داشت: آن چه که امروزه در خاورمیانه ( سوریه و لبنان ) رخ می دهد را به تصویر کشیده ایم و در اصل به ماجراهای پشت پرده این اتفاقات پرداخته ایم و می خواستیم با ساخت این فیلم آن چه که هست را بشکافیم.

 

اسلاملو ادامه داد: در این فیلم تنها از یک بازیگر خوب ایرانی به نام امین زندگانی استفاده کردم و باقی بازیگران را از بهترین بازیگران لبنانی انتخاب کردم و در کنار این ها یک بازیگر امریکایی گروه را همراهی کرد.

 

وی با صحبت درباره لوکیشن این فیلم گفت: برای فیلم برداری این فیلم به جنوب کشور لبنان رفتیم و از ۱۹ بهمن ۹۱ کار را کلید زدیم و کل مجموعه را در ۴۵ روز تصویربرداری کردیم.

 

این کارگردان مستندساز به نام تغییر یافته فیلم خود اشاره کرد و توضیح داد: در ابتدا، نام این فیلم «شمشیر و اژدها» بود؛ اما از آن جا که فیلم نامه بازنویسی شد، حالت جدی تری را به خود گرفت و بحث ایدئولوژی در آن قوی تر شد و به علت صلاح گرایی و ماجراجویی که در این فیلم حکم فرما بود با در نظر گرفتن بحث معنویات و امداد غیبی در نهایت تصمیم گرفتیم که عنوان «شهابی از جنس نور» را برای این فیلم انتخاب کنیم.

 

اسلاملو با ذکر مثالی دلیل انتخاب امین زندگانی را برای بازی در این فیلم تشریح کرد: بازیگران کمدین کار کمدی در ذهن تماشاگر جا افتاده اند و بیننده آن ها را با بازی کمدی می شناسد و تا جایی با آن اخت شده که به عنوان یک شاخصه به آن نگاه می کند، امین زندگانی هم به عنوان یک بازیگر در کارهای تاریخی موفق بوده و وجهه ای که با بازی در فیلم ملک سلیمان پیدا کرده بود باعث شد که او را برای بازی در این فیلم انتخاب کنم. به گفته ی خود زندگانی فیلم «شهابی از جنس نور» یکی از بهترین انتخاب های زندگی او بوده و خوشحال است که بازی در این فیلم را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

 

اسلاملو با بیان این امر که «شهابی از جنس نور» به زبان لبنانی فیلم برداری شده، افزود: کار کردن با لبنانی ها و به زبان آن ها صحبت کردن بسیار کار دشواری بود. امین زندگانی نیز در این فیلم به زبان عربی صحبت می کرد، با این که تا اواسط فیلم برداری به این کار اعتقاد داشتم؛ اما از جایی به بعد متوجه شدم که بهتر بود فارسی صحبت کند و بعدا به زبان عربی دوبله شود؛ اما با تلاش های شبانه روزی او توانستیم از پس این کار برآییم.

 

کارگردان فیلم «شهابی از جنس نور» معتقد است: بخشی از این که، یک فیلم خوب از آب در می آید به باور و اعتقاد کارگردان برمی گردد. اگر من به کاری که انجام می دهم ایمان داشته باشم همه مشکلات حل خواهد شد و در نهایت هر چه که باور عمق تر باشد کار بهتری ارائه می شود.

 

شایان ذکر است؛ از عوامل این فیلم سینمایی می توان به محمدعلی قاسمی به عنوان فیلم بردار، احمد صالحی؛ صدابردار، مسعود میامی؛ برنامه ریز و بهنام خاکسار؛ جلوه های ویژه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.