شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹

اسلاملو: یوتیوب «جعبه سیاه» را به دلیل مضمون ضد اسرائیلی حذف کرد!

اسلاملو

محمدرضا اسلاملو از مدیریت جدید درخواست کرد که با توجه به ساخت فیلم ها باید برای نمایش و یا نسخه خانگی آن تدبیری بیاندیشند و گفت: «جعبه سیاه» روی یوتیوب منتشر شده بود که بعد از مدتی به دلیل مضمون ضد اسرائیلی از این سایت حذف شد چرا که افشارگری های زیادی مبنی بر دخالت اسرائیل در قضیه یازده سپتامبر در این فیلم وجود داشت.

«محمدرضا اسلاملو» درباره مراحل تولید فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» به سینماپرس گفت: به تازگی تدوین توسط «بهمن هاشمی» به اتمام رسیده است. فیلم هم اکنون در مرحله صداگذاری توسط «احمد صالحی» انجام می شود و بزودی ساخت موسیقی توسط «محمد آذری» آغاز خواهد شد.

اسلاملو درباره علت عدم همکاری با «محمدرضا علیقلی» یادآور شد: به دلیل وقفه ای که در پس از تولید بوجود آمد آقای علیقلی نتوانستند با ما همکاری کنند و قول همکاری فیلم بعدی را به من دادند.

این کارگردان درباره وقفه بوجود آمده در پس از تولید یادآور شد: به دلیل تغییرات مدیریتی و بحث هایی درباره شخصیت حقوقی و حقیقی این وقفه بوجود آمد و این تعاریف باعث متوقف شدن «شهابی از جنس نور» شد، ده روز پیش فیلم دوباره در اختیار من قرار گرفت و سریعا مراحل پس از تولید را آغاز کردم که فیلم را به جشنواره سی و دوم برسانیم، فیلم به طور کامل متعلق به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

اسلاملو یادآور شد: «شهابی از جنس نور» در سینمای داستانی قرار دارد و با توجه به اینکه من مستند ساز هستم این شائبه بوجود آمده بود که این فیلم هم از نوع مستند است ولی سعی کردم به لحاظ ساختار نزدیک به مستند باشم.

وی درباره وضعیت نمایش مستند «جعبه سیاه» ادامه داد: سینماها برای اکران این فیلم ها ابراز تمایل نمی کنند، همانطور که مردم علاقه ای به دیدن فیلم مستند سیاسی در سینما ندارند، سینمادار فیلم ها را به عنوان یک متاع می بیند.

اسلاملو خاطرنشان کرد: مدیریت جدید با توجه به ساخت فیلم ها باید برای نمایش و یا نسخه خانگی آن تدبیری بیاندیشند، فیلم  روی یوتیوب منتشر شده بود که بعد از مدتی به دلیل مضمون ضد اسرائیلی از این سایت حذف شد! چرا که افشارگری های زیادی مبنی بر دخالت اسرائیل در قضیه یازده سپتامبر در این فیلم قرار داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان ادامه همکاری با مدیریت جدید مرکز گسترش مستند تجربی در آینده وجود دارد، گفت: من آدم مستقلی هستم، بنابراین حرف های خودم را همیشه گفتم در قضیه وقفه پس از تولید هم اختلاف سلیقه بیشتر با مدیران قبلی بر سر مضمون فیلم بود و مدیران به دنبال یک شیوه پرداخت دیگر بودند که من به عنوان کارگردان این را قبول نکردم، همین شیوه ساخت تنها راه برای سرانجام کار است و این وقفه ها باعث شد که متوجه شوند نمی توانند نظر من را تغییر دهند، به مدیریت مرکز جدید هم گفتم که من مستقل هستم و خواهم بود، متعلق به دستگاه خاصی نیستم.

اسلاملو درباره کارکرد مرکز گسترش و مستند سینمای تجربه گفت: به نظرم در القاب و قوانین گیر نکنیم و این القاب بیشتر برای ساختار اداری کارکرد دارد اما باید همیشه فضا برای کارهای تجربی باز باشد، «شهابی از جنس نور» با توجه به مضمون سیاسی روز در نوع خودش تجربی بود و تهیه کننده خصوصی هیچ وقت تمایل به تهیه فیلم هایی این چنینی ندارد، تجربی تعریف وسیعی دارد و من به عنوان سازنده درخواست حمایت می کنم و این مدیر است که باید درباره حمایت و یا عدم حمایت فیلم ها نظر دهد. اصل این است که شرایط ساخت فیلم مهیا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.