پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲

خبر سازترین تئاتری‌های هفته/

از پارسا پیروز فر که بازیگر خودش شد تا فراموش کردن «سیندرلا»

پارسا پیروزفر

سینما پرس-گروه هفت هنر/ داریوش ارجمند، پارسا پیروز فر، بهزاد فراهانی، جلال تهرانی میکائیل شهرستانی و فاطمه معتمد آریا خبرسازترین هنرمندان تئاتر در هفته گذشته شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، «سنگ ها در جیب هایش» عنوان نمایشی است که قرار است به کارگردانی پارسا پیروز فر به صحنه برود، این نمایش شامل 15 شخصیت است که پارسا پیروزفر و رضا بهبودی نقش هر 15 شخصیت نمایشنامه را بازی می‌کنند، داستان این نمایشنامه نیز در دهکده‌ ای در ایرلند می‌گذرد که  یک فیلم هالیوودی در آن فیلم‌ برداری می‌شود.

 

گفتنی است که این نمایش به عنوان اولین حضور پارسا پیروز فر در عرصه نمایش به عنوان بازیگر و کارگردان محسوب می شود.

 

همچنین داریوش ارجمند که در اولین روز تیر ماه موفق به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر از دستان محمود احمدی نژاد شد، در رابطه با دریافت این نشان ضمن ابراز خوشحالی گفت: البته کسی که باید در رابطه با این مسئله صحبت کنم من نیستم و در این زمینه حس افرادی را که این نشان را دریافت نکردند پرسید.

 

ارجمند همچنین با بیان اینکه دریافتش از هنر با دیگران متفاوت است، بیان کرد: من از مسئولان درخواستی ندارم زیرا تعریف و برداشت من از هنر با دیگران که در پی طلب یاری از مسئولان هستند متفاوت است.

 

از دیگر چهره های خبر ساز این هفته می توان به بهزاد فراهانی و جلال تهرانی اشاره کرد، پیش از این خبرهایی در رابطه با به صحنه رفتن نمایش «سیندرلا» به کارگردانی جلال تهرانی منتشر شده بود و گویا این کارگردان با تمام تلاش خود مشغول آماده سازی و تمرینات نمایش بود اما در این هفته مدیر روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر از لغو اجرای این نمایش در تابستان و اختصاص یافتن سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برای به صحنه رفتن نمایشی به کارگردانی بهزاد فراهانی خبر داد.

 

میکائیل شهرستانی نیز که قرار بود در سال جاری نمایش «در پوست شیر» را به همراه گروهی از هنرجویانش به صحنه ببرد در گفت و گو با سینما پرس از لغو اجرای این نمایش خبر داد و با گلایه از این موضوع از بی توجهی به هنرمندان پیشکسوت و کمبود سالن های تئاتری گلایه کرد وی پس از این مصاحبه یادداشتی را در رابطه با این موضوع در اختیار خبر گزاری ها قرار داد.

 

همچنین فاطمه معتمد آریا نیز از دیگر چهره های خبر ساز در عالم تئاتر بود، این هنرمند قرار است که با نمایش «ننه دلاور» به صحنه تئاتر باز گردد، وی در این نمایش با عروسک های سرباز همبازی شده است. زهرا صبری کارگردان این نمایش در گفت و گو با سینما پرس از شروع تمرینات این نمای و اجرای آن در آینده ای نزدیک در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران خبر داد.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.