یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶

/جایزه شهید آوینی/

مستند سیاسی «جعبه سیاه 11 سپتامبر» در جایزه بزرگ شهید آوینی

محمد رضا اسلاملو

فیلم مستند سیاسی «جعبه سیاه 11 سپتامبر» که با نمایش در جشنواره بین المللی فیلم فجر و چند محفل فرهنگی جهان،‌ مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفته است، به دبیرخانه ی سومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خلاصه داستان این فیلم که به مدت 80 دقیقه و به شیوه HDc تصویربرداری شده، به شرح ذیل است:

«محمد» یک مستند ساز متعهد ایرانی است که نگاهی ایدئولوژیک و آخرالزمانی به وقایع جاری جهان دارد. او سعی می کند تا نتیجه تحقیقات «تیه ری میسون» محقق برجسته فرانسوی را به صورت یک اثر مستند تولید نماید. «میسون» از لبنان به ایران می آید و دلیل آمدنش این است که او، ایران را تنها کشوری می داند که به دنبال اعلام حقایق در دنیاست. در طول فیلم مشخص می شود آقای میسون بر اساس تحقیقات مفصل درباره ماجرای 11 سپتامبر، یک کتاب منتشر نموده که به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده و در کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته، اما سردمداران غرب صهیونی از مستندات افشاگرانه آن در هراس می باشند...

«محمد» در جریان فیلم سعی دارد تا علاوه بر ماجرای 11 سپتامبر، زوایای پنهان دیگری از خیانت های غرب صهیونی را برای «تیه ری میسون» مطرح نماید. وی با طرح نمودن موضوعاتی چون پدیده انقلاب اسلامی در ایران، تلاش برای کودتای نظامی و شکست طبس، جنگ تحمیلی و... از یکسو و همچنین موضوع اشغال عراق و افغانستان و ارتباط آن با وقایع آخرالزمانی، زوایای جدیدی از وقایع جاری جهان را برای میسون بازگو می نماید.

گفتنی است: عوامل تولید مستند سینمایی جعبه سیاه 11 سپتامبر به این شرح هستند:

کارگردان: محمد رضا اسلاملو، پژوهشگر: تیه ری میسون، نویسنده: محمد طیب، مدیر تصویربرداری: امیر معقولی، صدابردار: سید مهرداد حسینی، تدوین: محمد طیب، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علیرضا بهنام، مدیر تولید: مهدی مددکار، مدیر تدارکات: مهدی شیبانی، دستیاران نور و تصویر: علی خانی، رسول امامی، ناظر ترجمه: علیرضا بازرگان، تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی- محمدرضا اسلاملو



انتهای پیام/ ح گ/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.