یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

«علیرضا مسعودی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

کارهای طنز تلویزیون یک سر و گردن بالاتر و جذاب‌تر از آثار پلتفرم‌ها است

علیرضا مسعودی

سینماپرس: علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی نویسنده، بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت تولیدات شبکه نمایش خانگی گفت: وقتی از نظر مالی دستمزدهای عجیب و غریب میلیاردی در پلتفرم ها رد و بدل می شود و فضا هم بازتر است هر کسی دوست دارد در این فضا کار کند.

این هنرمند که در دو مجموعه نمایش خانگی «جوکر» و «شام ایرانی» حضور داشته در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم دستمزدهای میلیاردی و آزادی در تولید و ممیزی اندک باعث ترغیب فیلمسازان برای حضور در شبکه نمایش خانگی شده است. دست فیلمسازان در این فضا بسیار بازتر است و آن ها ترجیح می دهند در فضای بازتر کار کنند.

وی ادامه داد: البته متأسفانه آثار شبکه نمایش خانگی در برخی ژانرها نظیر طنز عملکرد خوبی ندارند. به ضرس قاطع می گویم که کارهای طنز تلویزیون یک سر و گردن بالاتر و جذاب تر از آثار پلتفرم ها است.

این هنرمند سپس با تأکید بر اینکه فضای تولیدات شبکه نمایش خانگی اغلب تکراری شده اظهار داشت: ما در تولیدات پلتفرم ها بیشتر شاهد تقلید فضاهای گنگستری مانند آنچه در «مغزهای کوچک زنگ زده» شاهدش بودیم هستیم. بی شک اگر تولیدات پلتفرم ها به همین رویه بخواهد ادامه پیدا کند تا چند وقت دیگر مخاطبان جدی خود را پس می زند.

کارگردان سریال های تلویزیونی «نوروز رنگی» و «آخر خط» در پاسخ به این پرسش که با توجه به آنکه ساترا که نهادی در ذیل سازمان صدا و سیما است مسئولیت نظارت بر تولید و محتوای این آثار را بر عهده دارد پس چرا نظارت جدی روی این آثار وجود ندارد تأکید کرد: ذکر این نکته مهم است که ورود بی رویه پول توسط بخش خصوصی مانع از نظارت جدی روی این آثار می شود! وقتی سرمایه گذار بخش خصوصی پول کلانی را وارد می کند معلوم است که دیگر کسی آنچنان به او خرده ای نمی گیرد و او هم هرطور که دلش بخواهد عمل می کند!

مشهدی متذکر شد: این را هم نباید نادیده گرفت که وقتی از نظر مالی دستمزدهای عجیب و غریب میلیاردی در پلتفرم ها رد و بدل می شود و فضا هم بازتر است هر کسی دوست دارد در این فضا کار کند.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما این پول ها چطور تأمین می شود و از کجا می آید گفت: خودمان نمی دانیم از کجا می آید اگر می دانستیم می رفتیم و بر می داشتیم! اما بنده این را به خوبی می دانم که برخی افراد دستمزدهای میلیاردی برای حضور در این اثار می گیرند.

وی در خاتمه این گفتگو یادآور شد: یک زمانی کارهای بسیار شاخصی برای شبکه نمایش خانگی تولید می شد و سینماگرانی مانند آقای فتحی آثار شاخصی را برای عرضه در این شبکه تولید می کردند اما بعدها بخشی از تولیدات به سمت آثار معروف به شانه تخم مرغی گرایش پیدا کرد و کیفیت ها بد و سریال ها آبکی شد. بنده واقعاً نمی دانم برای آینده پلتفرم ها و شبکه نمایش خانگی چه چشم اندازی را می توان متصور بود اما امیدوارم هرچه می شود به نفع فرهنگ و هنر این مرز و بوم باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.