سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:

فراموش نکنیم که در «حوزه فرهنگ اسلامی» مخصوصا با سبک‌ها، الگوها و مدل‌های جدید، تقریبا «جریان انقلاب» چیزی بلد نبود!

عبدالحسین خسروپناه

سینماپرس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت تربیت جبهه فرهنگی انقلاب در سایه ولایت گفت: در جبهه فرهنگی انقلاب امروز با ظرفیت عظیمی از فعالان فرهنگی، هنری و ادبی مواجه هستیم.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: با رشد عظیمی در حوزه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مواجه هستیم که در زمینه‌های مختلف حتی حوزه‌های جدید اعم از پویانمایی نیروهای زیادی تربیت شده‌اند و این ظرفیت عظیم به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و فعالان فرهنگی نظیر شهید آوینی و نادر طالب‌زاده به وجود آمده است.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت جبهه فرهنگی انقلاب گفت: تربیت جبهه با ولایت شکل می‌گیرد.

خسروپناه اظهار داشت: فراموش نکنیم که در حوزه فرهنگ اسلامی مخصوصا با سبک‌ها، الگوها و مدل‌های جدید، تقریبا جریان انقلاب چیزی بلد نبود. نه مستندسازی و نه فیلمسازی بلد بودیم. شعرایی بودند که شعر انقلابی می‌گفتند که برخی انقلابی بودند و برخی هم نبودند و برخی هم انقلابی بودند و دیگر انقلابی نماندند.

وی ادامه داد: بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب افق بلندی دارند و آرمان‌گرا هستند که این خصلت مثبتی است و هر موقع می‌خواهند در مورد خود صحبت کنند، کار نکردن‌ها را ذکر می‌کنند و باید مراقب باشیم این ادبیات ما را مایوس نکند. کارهای بزرگ زیادی نسبت به گذشته آن هم با کمترین هزینه در مقابل سرمایه‌ عظیم دشمن انجام شده است.

وی گفت: حوزه فرهنگ حوزه کثرت ایده‌ها و سلیقه‌ها است. خیلی مراقب باشیم جبهه فرهنگی به خاطر اختلاف سلایق و حتی خطاها خدشه‌دار نشود.

خسروپناه تاکید کرد: جبهه فرهنگی انقلاب نیاز به تقویت دارد و این از طریق ولایت باید شکل بگیرد.

وی گفت: امروز، بعد از تقویت جبهه، اقدام مهم رسیدن به یک الگوی مطلوب حکمرانی و مدل سیاست‌گذاری فرهنگی در جبهه است که نیاز به هم‌اندیشی دارد.

مجتبی رحمان‌دوست نویسنده و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: فضاهای بی‌دینانه‌ای که از جامعه ما می‌شود را باور نکنیم. جامعه ما دیندار بوده و اصالت مذهبی، دینی و اعتقادی جزو عمق وجودش است. به جبهه‌ها و در انقلاب با دین رفتیم و مقاومت هم با دین در دنیا پیشرفت می‌کند.

وی تاکید کرد: هر معنای فرهنگی به جامعه می‌خواهید ارائه کنید با درون‌مایه دین باشد تا پیشرفت کند.

محمدصالح شهبازی قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب نیز با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی و پیامدهای ناشی از آن گفت: طوفان الاقصی شاید پس از انقلاب اسلامی مهمترین اتفاق بود. ما در کشور آنچه در طوفان‌الاقصی اتفاق افتاد را نتوانستیم انجام بدهیم.

وی با تاکید بر توجه به تقویت جبهه فرهنگی انقلاب افزود: بحث‌های مربوط به آینده انقلاب اسلامی باید جزو اولویت‌های جبهه باشد.

شهبازی تاکید کرد: باید بازاندیشی کنیم که اولویت‌های جبهه فرهنگی انقلاب چیست.

در این آیین وحید جلیلی قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه، هادی مقدم‌دوست کارگردان سینما، مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون، محسن نفر آهنگ‌ساز، پژوهش‌گر، مدرس موسیقی و نوازنده تار و سه تار، جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.