چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

با افتتاحیه ۴۴ میلیون دلاری؛

«گودزیلا و کونگ» ۷۰ درصد از فروش گیشه‌های آخر هفته «چین» را از آن خود کرد

فیلم سینمایی «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید»

سینماپرس: «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» بهترین افتتاحیه هالیوودی سال در چین را رقم زد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» امسال بهترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های هالیوودی در چین به نام خود ثبت کرد.

این فیلم در فاصله جمعه تا یکشنبه در سینماهای چین موفق به کسب ۴۴.۶ میلیون دلار (۳۱۷ میلیون یوان) شد که به معنی تقریبا ۷۰ درصد از فروش گیشه‌های آخر هفته این کشور بود.

فروش کلی سینماها در سرتاسر کشور برابر ۶۴.۱ میلیون دلار بود که به معنی جهشی قابل توجه از ۳۹.۵ میلیون دلاری که در آخر هفته گذشته کسب کردند، است.

«گودزیلا: پادشاه هیولاها» در ماه می ۲۰۱۹ در پیش نمایش آخر هفته ۲.۵ میلیون دلار فروخت و ۶۶ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش فروش کرد و در نهایت کارش را با فروش ۱۳۳ میلیون دلار به پایان برد. فیلم‌های هالیوود از سال ۲۰۲۰ در تلاش هستند تا بار دیگر در چین چنین اوجی را تجربه کنند.

رقم فروش افتتاحیه «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» چهارمین فروش بزرگ یک فیلم هالیوودی در دوران پس از همه‌گیری است. «آواتار: راه آب» و «سریع ایکس» به ترتیب ۵۲ میلیون دلار در دسامبر ۲۰۲۲ و ۵۱ میلیون دلار در ژوئن ۲۰۲۳ کسب کردند.

در نمایش آی مکس هم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» ۷.۵ میلیون دلار فروش کرده که تقریبا ۱۷ درصد از فروش آخر هفته چینی در پرده‌های آی مکس است.

«پاندای کونگ فوکار ۴» در دومین هفته اکرانش به مقام دوم سقوط کرد و با فروش ۵.۸ میلیون دلار که ۶۰ درصد پایین تر از افتتاحیه اش بود، کارش را ادامه دارد. پس از ۱۰ روز حضور در سینماهای چین، «پاندای کونگ فو کار ۴» در مجموع ۳۴.۵ میلیون دلار فروش کرده است.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» محصول ۲۰۲۴ به کارگردانی آدام وینگارد است. این فیلم که به‌وسیله لجندری پیکچرز تولید و از سوی برادران وارنر پیکچرز توزیع شد، دنباله‌ای بر «گودزیلا در برابر کونگ» (۲۰۲۱)، و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی هیولاها به‌شمار می‌رود. همچنین سی و هشتمین فیلم در فرنچایز گودزیلا، سیزدهمین فیلم در فرنچایز کینگ کونگ و پنجمین فیلم گودزیلا است که به‌وسیله یک استودیوی فیلم آمریکایی ساخته شده است. بازیگران فیلم شامل ربکا هال، برایان تایری هنری، دن استیونز، کیلی هوتل، الکس فرنس، و فالا چن هستند.

«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» از ۲۵ مارس ۲۰۲۴ اکران‌اش را در لس‌آنجلس شروع کرد و ۲ روز بعد به‌صورت جهانی اکران شد و در آمریکا کارش را با افتتاحیه ۸۰ میلیون دلاری از نمایش در ۳۸۶۱ سینما آغاز کرد. این فیلم نقدهای نسبتا مثبتی از سوی منتقدان گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.