سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:

اگر در تدوین «الگوی حکمرانی گردشگری حلال» از «هوش مصنوعی» استفاده کنیم رضایتمندی مردم را افزایش خواهد داد!

عبدالحسین خسروپناه

سینماپرس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الگوی حکمرانی گردشگری حلال با استفاده از هوش مصنوعی تدوین شود.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه صبح امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در شصت و یکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به ریاست علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و با حضور نمایندگان تمام دستگاه‌های عضو در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: این جلسه و این ستاد در حقیقت یک جمع قرارگاهی است و ستاد خدمات سفر کارکرد قرارگاهی دارد. همه در این ستاد برای رفاه مردم و مسافران تلاش می‌کنند و از تلاش و فعالیت تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد کمال تشکر را دارم. این ستاد هماهنگی خدمات سفر را مدیریت می‌کند و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیر نظر این ستاد در استان‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: سیر و سفر و گردشگری جزو برنامه‌های سبک زندگی مؤمنان باید باشد. اساسا زندگی پیامبران در طول قرون مختلف بر مبنای سفر بوده و با سفرهای خود مردم را هدایت می‌کردند و در همین حال بسیاری از بزرگان و حکیمان ما زندگی و سفر توام با حکمت‌آموز داشتند که می‌توان به شیخ اشراق، ابوعلی سینا و ... اشاره کرد. جالب است بدانید دین اسلام در بسیاری از کشورها از طریق سفر بزرگان و حکیمان و عارفان ما بوده است. در حقیقت می‌توان گفت که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقش مهمی در تمدن اسلامی دارد.

او افزود: در حوزه‌های مختلف باید نگاه حکمرانی داشته باشیم. حکومت‌داری با حکمرانی تفاوت دارد. اگر این ستاد بخواهد حکومت کند در حوزه سفر و گردشگری نمی‌تواند موفق باشد بلکه باید از یک الگوی مناسب حکمرانی استفاده کند تا شاهد تاثیر بهتر مدیریت سفر و گردشگری باشیم یکی از بهترین الگوهای حکمرانی امانتداری است. ما برای این که به این الگوی خوب حکمرانی دست پیدا کنیم باید امانت‌داری را تقویت کنیم و من اسم این مدل حکمرانی را، حکمرانی مردمی گذاشتم. این کارهای شما در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بسیار کار بزرگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه ادامه داد: اگر به عناصر حکمرانی توجه کنیم و مردم را مشارکت دهیم نتایج بهتری می‌گیریم. به‌عنوان مثال من خودم عضو افتخاری جمعیت هلال‌احمر هستم. در همین هلال‌احمر سه میلیون جوان داوطلب افتخاری داریم که نمونه کاملی از حکمرانی مردمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: برای توسعه و رونق صنعت گردشگری نیاز به سند توسعه داریم. از سال قبل تدوین این سند در هر سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شده است، اگر در تدوین این اسناد به نقش مردم و ذی‌نفعان توجه شود این حکمرانی مردمی می‌شود.

او گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد حکمت گردشگری است در این باره کارهای بزرگی را قبلش باید انجام دهیم که یکی از آنها تدوین نظریه گردشگری حلال و نیز تدوین الگوی حکمرانی گردشگری حلال است. برای این که این الگو فقط روی کاغذ نباشد من پیشنهاد دارم این الگو بر اساس سامانه‌های هوش مصنوعی اجرایی شود. این را بدانیم هرجایی و در حوزه‌های مختلف که از سامانه‌های هوشمند و از هوش مصنوعی استفاده نشود، دارد آنجا فساد می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه خاطرنشان کرد: بنابراین قطعا باید سامانه‌های هوشمند دارای فناوری هوش مصنوعی استفاده کنیم. به‌عنوان مثال اگر در تدوین الگوی حکمرانی گردشگری حلال از هوش مصنوعی استفاده کنیم رضایتمندی مردم را افزایش خواهد داد. چرا که این ستاد در حال حاضر خوشبختانه یک حکمرانی شبکه‌ای دارد و خدمات بسیار خوبی را تا کنون ارائه داده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.