پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

وزیر ارشاد:

اصحاب فرهنگ و هنر پیشگام حضور پای صندوق‌های رای باشند

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛ محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نفس برگزاری انتخابات و حضور مردم و مشارکت مردم در آن را مهم توصیف کرد گفت: مهم است که اصحاب فرهنگ و هنر برای حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رای پیشگام باشند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی عصر چهارشنبه - نهم اسفند ۱۴۰۲- در حاشیه پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی به اندازه سالهای عمر پیروزی‌اش انتخابات برگزار کرده است. فارغ از کارنامه و عملکرد نمایندگان مجلس، نفس برگزاری انتخابات و حضور مردم مهم است.

وزیر فرهنگ گفت: از همه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که همیشه پیشگام فعالیت‌های اجتماعی-سیاسی بوده‌اند، درخواست داریم که اینجا هم پیشگام حضور پای صندوق‌های رای باشند.

وی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات حق مردم است و برای تعیین سرنوشت سیاسی آحاد جامعه است؛ نظام سیاسی ارتقا یافته مثل جمهوری اسلامی ایران تعداد زیادی انتخابات را برگزار کرده است.

اسماعیلی گفت: برای مردم این موضوع اهمیت مضاعفی دارد فارغ از اینکه کارآمدی نتایج انتخابات با کارنامه برگزیدگان مهم است نفس انتخابات و فضای مشارکت سیاسی و انتخاب نوع کنش سیاسی نیز اهمیت دارد.

وزیر فرهنگ افزود: از همه اصحاب هنری، فرهنگی و رسانه ای که همیشه پیشگام فعالیت‌های اجتماعی سیاسی در کشور بودند می خواهیم مبلغ حضور در انتخابات باشند و شاهد حضور پرقدرت مردم پای صندوق های رای باشیم.

اسماعیلی افزود: همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، همایش بسیار خوبی بود و اندیشمندان با دغدغه و نگرانی نسبت به این حوزه در آن شرکت کرده اند. ما باید نگاه فرصت‌ محور به این حوزه داشته باشیم‌ و نباید هر اتفاق و فناوری جدیدی که وارد کشور می‌شود سبب نگرانی شود و این‌ مستلزم دانش‌ و سواد است.

وی درباره اقدامات فرا وزارتخانه‌ای در حوزه سواد رسانه‌ای تاکید کرد: در حوزه کودک و نوجوان تفاهم‌نامه‌ چندجانبه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده که در حال‌ پیگیری‌ برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه هستیم. همه‌ این سیاست‌گذاری‌ ها ذیل شورای سیاست‌گذاری فضای مجازی اتفاق می‌افتد و ما آن را پیگیری می‌کنیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: هر قدر فن‌آوری های ارتباطی و رسانه ای تقویت می شود به همان اندازه نیازمندی های عمومی برای اطلاع رسانی از ماهیت فن آوری های جدید و پیچیده بیشتر می شود.

وی افزود: تعبیر «سواد رسانه‌ای» مدت هاست وارد ادبیات نظری این حوزه شده است و همه نسبت به آن اطلاعاتی دارند ولی به‌هرحال امروز واقعیت هایی داریم مبنی براینکه رسانه ها مردم را در بر گرفته اند و فضا رسانه‌ای شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بیش‌ از ۸۵ درصد مردم به نوعی از رسانه های نوین استفاده می‌کنند ولی اقتضائات آن فراهم نشده است به همین دلیل با مصرف بی‌رویه فن‌آوری ها مواجه می شویم که مشکلاتی برای خانواده ها به وجود می آورد یکی دیگر از مشکلات این حوزه اخبار جعلی است؛ همه اینها عوارضی است که از نبود اطلاعات لازم در این عرصه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این همایش ها با هدف هم فکری برای این منظور است تا اشتراک دیدگاه بین نخبگان برای چگونگی مواجهه با پدیده های عمومی را به وجود بیاورد و امیدوارم این همایش برای رسیدن به این منظور موفق باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.