شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

پیش بینی وضعیت گیشه سینماها در نوروز ۱۴۰۳؛

از چینش آثار بفروش برای رکوردزنی گیشه نوروزی تا ایجاد خوراک تبلیغاتی برای خشک‌سالی احتمالی در سایر فصول!

سالن سینما؛ قرش قرمز

سینماپرس: مدت ها است که مانور برروی میزان فروش فیلم ها در سال ۱۴۰۲ بدون در نظر گرفتن محتوا و مضمون پیش پا افتاده اغلب آثار به یک مُسکن برای مطلوب نشان دادن وضعیت سینما مبدل گردیده است و در این راستا فروش ۱۲۰۰میلیاردی سینما در سال ۱۴۰۲ انتظارها و امیدها را برای رکوردشکنی در نوروز ۱۴۰۳ تا به آنجا افزایش داد که سبب شد تا چینش اکران نوروزی به سمت یک دست‌سازی گیشه با تولیدات بفروش برود.

به گزارش سینماپرس؛ تاکتیک چینش آثار بفروش در سبد اکران نوروزی را به نوعی حرکت هوشمندانه مدیران سینمایی به سمت رکوردزنی و ایجاد یک بُرد تبلیغاتی برای خشک‌سالی در سایرفصول سال 1403 قلمداد نمود. تاکتیکی که حالا استارت اولیه آن با آغاز زودهنگام اکران فیلم های نوروزی ۱۴۰۳ زده شد و «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی توانست رکورد فروش روزانه سینما را بشکند به فروش یک میلیارد تومانی در روز نخست دست یابد و در ادامه باید منتظر آمارهای فروش روزانه از «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «ایلیا در جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد از جمله آثاری هستند که در این بازه زمانی مهم به نمایش در می آیند.

ژانرهای اجتماعی، دفاع مقدس، ورزشی و کمدی برای اکران نوروزی انتخاب شده اند اما با توجه به وضعیت گیشه سینماها طی یک سال اخیر و اقبال جدی مردم نسبت به فیلم های کمدی پیش بینی می شود «تمساح خونی» جواد عزتی با استقبال ویژه تری از سوی مخاطبان روبرو شود. البته این اتفاق در حالی است که بسیاری از منتقدان و کارشناسان سینما بارها هشدار جدی نسبت به تبعات ناشی از اکران فیلم هایی به اسم کمدی و توأم با شوخی های جنسی و... را داده اند اما گویا مسئولان فرهنگی تنها به فکر میزان فروش و ارائه آمار هستند و به فرهنگ سازی فیلم های سینمایی و تأثیر آن ها روی آحاد افراد جامعه توجهی ندارند.

پیش بینی می شود «پرویز خان» به عنوان یک درام تاریخی-ورزشی مورد توجه بخشی از مردم به ویژه علاقمندان به تاریخ فوتبال قرار گیرد. همچنین «بی بدن» به واسطه حواشی زیادی که در ایام چهل و دومین جشنواره فیلم فجر داشت و پروپاگاندای رسانه ای که برایش ایجاد شد نیز ممکن است با اقبال جدی از سوی مخاطبان روبرو شود.

اما با توجه به میزان شناختی که از مخاطب امروزی سینما وجود دارد ۴ فیلم دیگر یعنی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «ایلیا در جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد احتمالاً نتوانند با اقبال گسترده روبرو شوند البته این اتفاق نیازمند آن است که ببینیم دفاتر پخش و تهیه کنندگان برای تبلیغات این آثار که در ایام ماه مبارک رمضان قرار است اکران شان آغاز شود چیست!

لازم به ذکر است پیش از این پیش بینی می شد که ترکیب اکران نوروزی حداقل با ۲کمدی پرامید گیشه بسته شود، در نهایت تصمیم بر این شد که فقط یک کمدی در نوروز ۱۴۰۳ روی پرده برود تا احتمالاً دست مدیران سینمایی برای ماه ها آتی بسته نباشد و همچنان بتوانند به پروپاگاندای رسانه ای خود مبنی بر فروش خوب سینماها ادامه دهند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.