شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

کارگردان «بنیامین» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

ارگان‌ها و نهاد علاقمند به تولید «انیمیشن» شده‌اند/ اگر بخواهیم می‌توانیم برای عرصه‌های بین‌المللی دست به تولید بزنیم

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سینماپرس: محسن عنایتی کارگردان حوزه انیمیشن در خصوص وضعیت حال و چشم انداز آینده صنعت پویانمایی در کشور گفت: بنده و گروهی که با هم مشغول به کار بودیم همچنان به آینده این هنر-صنعت امیدوار هستیم و بی تردید برای کار بعدی مان را رفع نقاط ضعف تلاش می کنیم اثری درخور ارائه به جشنواره های بین المللی و بازارهای جهانی بسازیم و بتوانیم مخاطبان زیادتری داشته باشیم.

کارگردان انیمیشن های «پسر مهزیار» و «بنیامین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این پرسش امروزه از زبان خیلی افراد شنیده می شود که آیا کار کردن در حوزه انیمیشن فایده دارد یا نه؟ شاید این سوأل به دلیل وضعیت مهاجرت افراد فعال در این هنر-صنعت و یا وضعیت سرمایه گذاری ها شنیده می شود اما من فکر می کنم ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صنعت انیمیشن در کشورمان رو به پیشرفت و تعالی است و شاید مهمترین دلیل آن این باشد که ارگان ها و نهاد علاقمند به تولید انیمیشن شده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز کیفیت ساخت آثار انیمیشن را به شدت بالا بردند و این را ثابت کردند که ما اگر بخواهیم می توانیم برای عرصه های بین المللی دست به تولید انیمیشن بزنیم.

این کارگردان سپس با تأکید بر اینکه باید تدبیر جدی برای تولید انیمیشن هایی با قابلیت عرضه جهانی داشته باشیم اظهار داشت: من معتقدم اگر بحث سرمایه گذاری برای تولید این آثار مطرح شود کمابیش این مسأله تأمین می شود اما بحث مهم و اساسی این است که ما در محتوا و فرم چه چیزی می توانیم ارائه کنیم که در دنیا مجذوب آن شوند؟

عنایتی یادآور شد: در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۴ انیمیشن حضور داشتند که دیده و نقد شدند؛ قطعاً همین فرصت توانست به بچه های فعال در این عرصه بفهماند که نقاط ضعف و قوت شان کجا است!

وی تأکید کرد: شاید مهمترین اتفاق که باید می افتاد اما شاهد آن نبودیم بحث اهمیت دادن مدیران و مسئولان به انیمیشن بود؛ آن ها هم باید جوایز بیشتری به حوزه انیمیشن اختصاص می دادند و هم حداقل یک سیمرغ برای این بخش در نظر می گرفتند تا همین اتفاق باعث شود به انیمیشن توجه ویژه تری صورت بگیرد. این اتفاق می توانست در بحث مالی و سرمایه گذاری نهادها و ارگان ها و ترغیب شدن آن ها برای تولید آثار انیمیشن نیز اثرگذار باشد.

این انیماتور در خاتمه این گفتگو متذکر شد: به هر صورت بنده و گروهی که با هم مشغول به کار بودیم همچنان به آینده این هنر-صنعت امیدوار هستیم و بی تردید برای کار بعدی مان را رفع نقاط ضعف تلاش می کنیم اثری درخور ارائه به جشنواره های بین المللی و بازارهای جهانی بسازیم و بتوانیم مخاطبان زیادتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.