شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

تهیه‌کننده «کله‌ آهنی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

هنر-صنعت «انیمیشن» نیازمند حمایت ویژه «مالی» است/ باید بستر اکران و عرضه بین‌المللی به وجود آید

عرفان لولاکی

سینماپرس: عرفان لولاکی تهیه کننده انیمیشن در خصوص وضعیت حال و چشم انداز آینده صنعت پویانمایی در کشور گفت: ما باید نگاه بین المللی در تولید آثارمان داشته باشیم یعنی آثاری که تولید می کنیم باید بتوانند در عرصه بین المللی عرضه شوند و فروش و ارزآوری داشته باشند.

تهیه‌کننده انیمیشین «کله‌ آهنی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تولید آثار انیمیشن به شدت گران شده؛ هنر-صنعت انیمیشن نیازمند حمایت ویژه مالی است و مسئولان باید از بچه هایی که این روزها در این حوزه مشغول به کار هستند حمایت ویژه داشته باشند تا بتوانند در این حوزه ماندگار شوند.

وی متذکر شد: از سوی دیگر نکته مهمی وجود دارد و آن هم این است که ما باید نگاه بین المللی در تولید آثارمان داشته باشیم یعنی آثاری که تولید می کنیم باید بتوانند در عرصه بین المللی عرضه شوند و فروش و ارزآوری داشته باشند. این وظیفه مسئولان فرهنگی است که با سیاست گذاری دقیق موجبات این اتفاق را فراهم آورند.

لولاکی خاطرنشان کرد: امروزه می بینیم که بخش کثیری از مردم با سینما قهر کرده اند و حتی جشنواره مهمی مانند فجر هم مانند سابق که پشت در سینماها مردم می خوابیدند تا یک فیلم را ببینند رونق ندارد. در این شرایط نیاز است که بازگشت سرمایه جدی گرفته شود؛ متأسفانه مادامی که نهادها و ارگان های دولتی پول تولید برخی آثار را می دهند برایشان مهم نیست که اصل این سرمایه در اکران باز می گردد یا نه! این باعث می شود تا آن ها بر اساس نیاز روز مخاطب اثر تولید نکنند و خروجی های شان جذاب نباشد.

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو افزود: وقتی عرضه و تقاضا در مارکت درست نباشد یک جای کار می لنگد. باید بستر اکران و عرضه بین المللی به وجود آید تا دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند بتوانند نتیجه زحمات خود را به خوبی ببینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.