جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

نگاهی به حواشی هشتمین روز جشنواره فیلم فجر؛

از تطبیق اسامی داوران با فهرست لو رفته تا تداوم رکود در «بخش بین الملل» فجر چهل و دوم

روز هشتم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: هشتمین روز از برگزاری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌ فجر نیز همچون روزهای گذشته با حواشی خاص خود همراه بود.

به گزارش سینماپرس مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برنامه بسته پیشنهادی شبکه دو سیما در مورد حواشی به وجود آمده در مورد فیلم «بی‌بدن» گفت: ۱۵ دی‌ماه آخرین مهلت بازبینی آثار بود و باید در این تاریخ جمع‌بندی انجام می‌شد و آثار را اعلام می‌کردیم، اما فیلم بی‌بدن ۱۷ دی ماه تحویل داده شد. هیات انتخاب اثر را دید و چون در آن برهه زمانی، فیلم ناقص بود، نمی‌ توانستند به جمع‌بندی برسند.

از دیگر از نکات جالب توجه در این مصاحبه «مجتبی امینی» این بود که ایشان درباره دلیل حضور فیلم‌های ضعیف در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: هیئت انتخاب باید از بین ۱۰۶ اثر رسیده به جشنواره، جدولش را پر می‌کرد!

اما مهمترین حاشیه جشنواره بین المللی فیلم فجر این است که بخش بین الملل آن اصلا جدی گرفته نشده! از آثاری که وجود دارد و شکل نمایش فیلم‌ها گرفته که گویا نه برای منتقدان وخبرنگاران اهمیت دارد و نه مدیران گرفته تا بازار فیلمی که مشخص نیست در آن چه می گذرد! اما هرچه بازار فیلم بی رونق است بازار وام گرفتن ۱۰۰ میلیونی از بانکی که اسپانسر جشنواره شده داغ است و صف های طویلی برای دریافت این وام تشکیل شده!

همچنین تطبیق اسامی داوران با فهرست منتشر شده در چند روز اخیر از دیگر حاشیه‌های روز هشتم بود. اتفاقی که نه تنها از وجود نشتی در دبیرخانه این رویداد حکایت دارد؛ بلکه نوعی از اختلال در روند اطلاع رسانی این رویداد و میل وافر دبیر برای برگزاری نشست‌های تشریفاتی را مشخص می‌سازد و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.