سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

جبلی در آیین امضای تفاهم‌نامه با شرکت مخابرات ایران:

تامین محتوای سالم، ماموریت اساسی صداوسیماست

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: رئیس صداوسیما با بیان اینکه تولید محتوای سالم از جمله مأموریت‌های اساسی سازمان صداوسیماست که پس از تولید نیازمند بهره‌مندی از یک شبکه توزیعی منسجم و پایدار است تاکید کرد: این مهم میسر نمی‌شود مگر با هم‌افزایی هرچه بیشتر میان ما و حوزه‌های زیرساختی که شرکت مخابرات ایران از جمله مهمترین آنهاست.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما و شرکت مخابرات ایران با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مشترک و مشابه دو حوزه زیرساخت و صداوسیما گفت: طبیعت و فلسفه وجودی انقلاب اسلامی‌ پیشرفت همراه با آرمان و اهداف بلند بوده است. حضرت امام(ره) پایه انقلاب را بر پایه «پیشرفت بر مبنای آرمان‌های اصیل» بنا نهاده که تبدیل به گفتمان انقلاب اسلامی‌شده است.

رئیس صداوسیما با تأکید بر اینکه ما ایرانیان تنها به فرهنگ مبتنی بر آرمان‌های اصیل ایرانی اسلامی‌مان افتخار نمی‌کنیم، بلکه به پیشرفت‌هایمان و قرار گرفتن در رتبه‌های بالای علم و دانش و فناوری در جهان نیز می‌بالیم، خاطرنشان کرد: تجربه زیسته‌ قابل اتکایی داریم که دنیا آن را تحسین می‌کند و نکته قابل توجه آنکه علی‌رغم ظلم‌ها، چالش‌ها و سختی‌هایی که بر کشور رفته به این جایگاه دست یافته‌ایم.

جبلی گفت: رویکرد حوزه‌های زیرساختی به مقوله بسیار مهم تامین نیازهای محتوایی سالم قابل تحسین است و همانقدر که ما در حوزه رسانه زیرساخت پایدار توزیع محتوای سالم را ضروری می‌دانیم، برای حوزه زیرساخت و مخابرات هم مهم است که اگر این زیرساخت و ظرف را فراهم کرد، قرار است با چه محتوایی پر شود.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه تولید محتوای سالم از جمله مأموریت‌های اساسی سازمان صداوسیماست که پس از تولید نیازمند بهره‌مندی از یک شبکه توزیعی منسجم و پایدار است تاکید کرد: این مهم میسر نمی‌شود مگر با هم‌افزایی هرچه بیشتر میان ما و حوزه‌های زیرساختی که شرکت مخابرات ایران از جمله مهمترین آنهاست.

وی با اشاره به ضرورت انکارناپذیر تامین محتوای سالم در فضای مجازی امروز، گسترش زیرساخت‌ها و توسعه شبکه فیبر نوری را در کشور امری راهبردی و امیدآفرین دانست و بیان کرد: همکاری و هم افزایی شرکت مخابرات و اپراتورها با صداوسیما، شبکه توزیعی‌ای با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و گستردگی بالا فراهم می کند و در نتیجه جهش خلاقیت تولید در محتوا هم اتفاق می‌افتد.

رئیس صداوسیما در پایان بر ایجاد وحدت گفتمانی و حرکتی هم‌افزا برای رفع نیازهای متقابل دو مجموعه تأکید کرد و گفت: امید است این تفاهم به یک همکاری مشارکتی پایدار در بازه زمانی طولانی بینجامد که مردم از آن منتفع شوند و با هزینه کمتر، محتوای بهتری دریافت کنند.

همچنین در این آیین، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از پیشرفت‌های حاصله در توسعه زیربنایی فیبرنوری سخن گفت و عنوان کرد: مردم نیازمند دریافت محتوای سالم‌اند. وظیفه ماست امکانات زیرساختی لازم را مهیا کنیم و خوشحالیم با سازمان صداوسیما در تعامل و همکاری هستیم. این دو مجموعه می‌توانند خدمات بزرگ و شایان توجهی به مردم ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.