دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

پیمان جبلی؛

اخلاق، معنویت و عقلانیت پایه‌های اساسی انقلاب به رهبری امام راحل بودند

پیمان جبلی

سینماپرس: رئیس رسانه ملی گفت: باید در مسیر حرکت، به‌ویژه در چهل سال دوم انقلاب و با اتکای به بیانیه گام دوم انقلاب، به معنویت و عقلانیت توجه داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و مدیران ارشد رسانه ملی که با فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافتند، ضمن دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم امام (ره)، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب را گرامی داشتند.

رئیس رسانه ملی در این مراسم گفت: تجدید بیعت با امام یادآور آموزه‌های انقلاب و تجدید پیمان با انقلاب شکوهمند اسلامی‌به عنوان میراث امام راحل است. ما به عنوان دست‌اندرکاران رسانه ملی جمهوری اسلامی اگر درصدد درس آموزی، یادآوری و تجدید پیمان با بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران باشیم، لازم است به چند گزاره توجه کرده و آن‌ها را چراغ راه قرار دهیم. امام راحل و معمار انقلاب در قیاس با سایر رهبران و تاریخ‌سازان طول تاریخ دو ویژگی برجسته و درخشان داشت: «عقلانیت» و «خلاقیت»؛ خلاقیت در بن‌بست‌شکنی، ارائه طریق، افق‌گشایی و استفاده از همه ابزارها و «عقلانیت» در واقع‌بینی، واقع‌گرایی، توجه به تجارب و واقعیت‌ها.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در طول ده‌ها و صدها سال که کشورهای تحت سلطه، در معرض تبلیغات گوش‌خراش غرب بودند و غرب از هیچ تلاشی برای تغییر در نگرش‌های مردم فروگذار نکرد. آن‌ها حتی به اقدامات سخت هم روی آوردند تا سبک زندگی مردم جهان را به آرمان‌های مطلوب غرب نزدیک کنند؛ اما امام راحل با عقلانیت، استدلال و باتوجه به تاریخ معاصر و تجارب انقلاب‌های جهانی، این نگاه غرب‌گرا را زیر و رو کرد و آرمان انقلاب را شکل داد.

وی ادامه داد: سیره امام و این میراث گرانقدر تا به امروز و با به میدان آوردن مردم حفظ شده و قوام آن با نگه داشتن مردم در صحنه تضمین شده است. تأکید وافر رهبر معظم انقلاب بر توجه به توده‌های مردم که همواره در میدان بودند و پای انقلاب ایستاده‌اند نیز برخاسته از همین نگاه است. براین‌اساس، نگه داشتن مردم در صحنه اداره کشور از اولیات و بدیهیات آموزه‌های امام راحل است.

جبلی در بخش دیگری، از میراث ادبیات ملموس امام و تعابیر و کلیدواژه‌هایی که در گفتمان انقلاب جا افتاد و از جمله آن‌ها می‌توان به شیطان بزرگ، دفاع مقدس، جهاد سازندگی و روز قدس سخن گفت و افزود: ما در مسیر پرچالش پیش رو با اتکا به ارزش‌های انقلاب در ۴۵ سال گذشته با امام (ره) عهد و پیمان می‌بندیم که به آموزه‌های منحصر به فرد او که عقلانیت، خلاقیت، اخلاق و معنویت از سرفصل‌های اساسی آن است، پایبند باشیم.

وی افزود: اخلاق، معنویت و عقلانیت پایه‌های اساسی انقلاب به رهبری امام راحل بودند که باید در مسیر حرکت، به‌ویژه در چهل سال دوم انقلاب و با اتکای به بیانیه گام دوم انقلاب، به آن‌ها توجه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) نیز در سخنانی از هوشمندی امام راحل در بهره‌گیری از عنصر رسانه در مسیر پیروزی انقلاب تجلیل کرد و در همین راستا، صداوسیمای جمهوری اسلامی را «نبض رسانه‌های کشور» خواند و گفت: غنی‌سازی سازمان صداوسیما از کسانی که خودشان رسانه تحلیلی هستند، لازم است و همچنین باز کردن درها که این روزها اتفاق افتاده و بسیار هم مبارک است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.