شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

«سیاوش چراغی پور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

ضعف شدید «فیلمنامه» در سینمای کشور ما وجود دارد/ برخی «تهیه کنندگان» تنها به دلیل سودجویی وارد سینما شده‌اند!

سیاوش چراغی‌ پور

سینماپرس: سیاوش چراغی پور بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ضعف مشهود فیلمنامه در سینمای کشور و عدم تنوع ژانر در تولیدات سینمایی گفت: در سینمای ایران گروهی به اسم تهیه کننده وارد شدند که سر رشته و دانش و تجربه تهیه کنندگی ندارند و آمدند که سودجویی بکنند و جیب های شان را از سینما پر کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «جهان با من برقص» و «ملاقات خصوصی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده قطعاً در مقام یک بازیگر نمی توانم در خصوص وضعیت فیلمنامه نویسی در سینمای کشور پاسخ تحلیلی بدهم که راهگشا باشد و معتقدم تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان و کارگردانان می‌توانند نظرات جامع تری در این زمینه داشته باشند اما این را می‌دانم و معتقدم که ضعف شدید فیلمنامه در سینمای کشور ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی تهیه کنندگان که تنها به دلیل سودجویی وارد سینما شده اند لطمه شدیدی به کلیه بخش های هنرهفتم زده اند تصریح کرد: بنده موکداً تأکید می کنم که همه تهیه کنندگان سینما این گونه نیستند و ما خوشبختانه در سینمای کشورمان تهیه کنندگان باشعور و باسواد و دغدغه مند زیادی داریم که آثار شاخص و ماندگاری را برای سینمای کشور تولید کرده اند اما برخی افراد که فاقد این توانایی هستند با فیلم هایی که تولید می کنند سینما را تخریب کرده و به این هنر توهین می کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: به اعتقاد من در سینمای ایران گروهی به اسم تهیه کننده وارد شدند که سر رشته و دانش و تجربه تهیه کنندگی ندارند و آمدند که سودجویی بکنند و جیب های شان را از سینما پر کنند؛ این ها به سینما لطمه می زنند. شارلاتانیسم در سینما حاکم شده و کسی هم جلودار آن نیست.

چراغی پور در خاتمه این گفتگو افزود: چرخه سینما به شدت معیوب شده و سازمان سینمایی باید وارد میدان شود و این معضلات را برطرف کند. سازمان سینمایی در قبال این اتفاق بنیادین مسئولیت دارد و ما امیدواریم با تدبیر مدیران فرهنگی این معضل مهم و اساسی برای همیشه از سینمای کشورمان ریشه کن شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.