پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

کارگردان «ظاهر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

با فراغ بال توانستم سراغ پیاده سازی و اجرای ایده‌هایم بروم/ نخواستم با داستان عجیب و غریب مخاطب «ظاهر» را کلافه کنم!

حسین عامری

سینماپرس: حسین عامری کارگردان فیلم سینمایی «ظاهر» که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: «ظاهر» فیلمی شاعرانه است و داستانی سرراست دارد. من اصلاً نخواستم با داستان عجیب و غریب مخاطب فیلمم را کلافه کنم و امیدوارم این فیلم ساده مورد توجه ویژه مخاطبان آثار جشنواره قرار بگیرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من چند فیلمنامه سینمایی آماده به کار داشتم که یکی از آن ها «ظاهر» بود؛ از حدود ۶-۷ سال قبل تا زمانی که «ظاهر» را جلوی دوربین بردم تلاش کردم تا فیلم سینمایی ام را بسازم اما متأسفانه در این سال ها شرایط مهیا نشد.

عامری ادامه داد: امروز که «ظاهر» به سرانجام رسیده بسیار خوشحالم چرا که فیلمی تولید شد با همان حس و حالی که دوست داشتم ساخته شود. شرایط و فضا و لوکیشنی که در ذهنم بود عیناً ایجاد شد. شرایط ذهنی و روحی ام عالی بود و با فراغ بال توانستم سراغ پیاده سازی و اجرای ایده هایم بروم. من تمام تلاش خود را به کار بردم تا فیلمی که دلم می خواهد را بسازم و امیدوارم که منتقدان و مخاطبان نیز از فیلمم راضی باشند.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که آیا به عنوان فیلمساز اول با مشکل عدم حمایت مالی و... روبرو بودید یا خیر خاطرنشان کرد: عدم حمایت مالی که همیشه وجود دارد. همه می دانیم که در وهله اول تأمین بودجه برای تولید فیلم بسیار مهم است. البته خود شرایط مولف و کارگردان هم از نظر روحی مهم است. من معتقدم تا فیلمساز شرایطش به گونه ای نباشد که در حال و هوای فیلم قرار بگیرد فیلم نمی تواند آنچنان که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: «ظاهر» فیلمی شاعرانه است و داستانی سرراست دارد. من اصلاً نخواستم با داستان عجیب و غریب مخاطب فیلمم را کلافه کنم و امیدوارم این فیلم ساده مورد توجه ویژه مخاطبان آثار جشنواره قرار بگیرد.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا مخاطبان هدف فیلم شما کودکان و نوجوانان هستند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تهیه کننده این فیلم پا پیش گذاشته است؟ اظهار داشت: فیلم از لحاظ رنج مختص سنی نوجوانان تا ۱۸ سال است. البته از آنجا که رشد درکی و ذهنی بچه های این نسل ارتقای بسیاری پیدا کرده قطعاً مخاطبان بزرگتر از این سنین هم می توانند از تماشای «ظاهر» لذت ببرند.

عامری متذکر شد: مفاهیمی که در فیلم است مفاهیمی است که بچه ها و نوجوانان با آن ارتباط برقرار می کنند؛ مخاطبان اصلی ما در هر صورت بچه های ۱۳-۱۴ ساله هستند. این قشر از جامعه بسیار مهمند و ما حتی در پلتفرم ها می بینیم به این قشر بیشتر توجه می شود و از سوی دیگر بیشتر نگاه و تماشای فیلم ها توسط این قشر است.

وی یادآور شد: خود ما هم در آن سن و سال فیلم ها را با عطش نگاه می کردیم؛ حتی فیلم های جنگی که مختص بزرگسال بود را می دیدیم. اما امروزه درجه بندی سنی بسیار کمک کرده تا مخاطبان هدف هر فیلمی مشخص شوند و این بسیار خوب است.

عامری در خاتمه این گفتگو در خصوص اهمیت حضورش در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: خدا را شکر که «ظاهر» توانست در جشنواره راه پیدا کند. فیلمساز دوست دارد فیلم بسازد و مخاطب فیلمش را بیند. جشنواره از این نظر حائز اهمیت است که منتقدان و عوام در کنار هم فیلم ها را می بینند و ما ارزیابی خوبی از خودمان پیدا می کنیم و مسیر آینده مان را پیدا می کنیم و به درک بهتری می رسیم. من یک تشکر ویژه هم از آقای مجید مجیدی دارم. ایشان خیلی کمک های فکری به بنده دادند و ایده های شان کمک بسیاری به ما کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.