سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

کارگردان «نپتون» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

توجه به «خانواده» هدف اصلی «نپتون» است/ چون «نگاه گیشه‌ای« نداشتم پیدا کردن «تهیه‌کننده» برایم دشوار بود!

فیلم سینمایی «نپتون»

سینماپرس: محمدابراهیم غفاریان کارگردان فیلم سینمایی «نپتون» که در چهل و دومین جشنواره فجر حضور دارد گفت: من با این جشنواره بزرگ شدم و اگر بگویم حضور در این جشنواره برایم جذابیت ندارد دروغ گفته ام و امروز بسیار خرسندم که فیلمم در دو بخش مهم جشنواره پذیرفته شده و مورد قضاوت منتقدان و داوران محترم قرار می گیرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: توجه به کوچکترین اما مهمترین نهاد جامعه یعنی خانواده هدف اصلی «نپتون» است؛ یکی از دلایل اصلی که من به سمت «نپتون» رفتم این بود که سال های متمادی مستندهای اجتماعی و تربیتی تولید می کردم و روزی با دوست عزیزی که معلم است مشغول صحبت بودم و او جمله زیبایی به من گفت که در ذهنم باعث ایجاد یک جرقه برای نگارش «نپتون» شد.

غفاریان یادآور شد: این دوست عزیز به من گفت پدر و مادرها به بهانه آینده بچه ها، حال آن ها را فراموش می کنند! من دیدم این جمله چقدر قابلیت فیلم شدن دارد. من قصه یک خطی که در ذهنم شکل گرفته بود را به خانم مرجان ساداتی تعریف کردم و ایشان فیلمنامه کار را پس از پژوهش های متعدد نوشت. در خلال نگارش فیلمنامه ما مرتب با یکدیگر گپ می زدیم و تا قبل از آنکه درخواست پروانه ساخت بدهیم فیلمنامه بارها بازنویسی شد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه چون نگاه گیشه ای نداشتم پیدا کردن تهیه کننده برایم دشوار بود تصریح کرد: هزینه های تولید فیلم مستند که من سال ها در آن حیطه کار کردم به هیچ وجه قابل قیاس با سینمای داستانی نیست. تولیدات مستند من همگی به شکل مستقل بود. البته از سال های ۸۵ تا ۹۵ حدود دو هزار دقیقه مستند تلویزیونی تولید کردم اما پس از آن به صورت مستقل تولیدات مستند را انجام می دادم و با بودجه شخصی کار می کردم و فیلم ها را می فروختم و از این رو به طور کلی می توانم بگویم فضای مالی این دو با یکدیگر تفاوت فاحشی دارد.

وی ادامه داد: من در ایامی که در پی سرمایه گذار بودم با دوستی داستان یک خطی فیلم را مطرح کردم و ایشان از آنجا که دغدغه فرهنگی داشتند قبول کردند تا سرمایه گذار فیلم شوند و سپس با سیاوش امین پرو پروژه را پیش بردیم.

غفاریان سپس در خصوص جشنواره فیلم فجر و اهمیت این رویداد سینمایی اظهار داشت: من سال ها قبل در هنرستان با گرایش تدوین سینما خواندم. در تمامی سال های عمرم جشنواره فجر را دنبال کردم و با این جشنواره بزرگ شدم و اگر بگویم حضور در این جشنواره برایم جذابیت ندارد دروغ گفته ام و امروز بسیار خرسندم که فیلمم در دو بخش مهم جشنواره پذیرفته شده و مورد قضاوت منتقدان و داوران محترم قرار می گیرد.

این کارگردان در پایان این گفتگو افزود: خدا را شکر گروه همدل و همراهی داشتم و در تمامی بخش ها قابلیت دیده شدن داریم. همه عوامل خود را در خدمت قصه گذاشتند. احساس می کنم همه در خدمت روایت فیلم بودند و از این رو قابلیت اینکه در داوری هم مورد توجه داوران قرار بگیرند را دارند. فیلمبردار ما آقای داود محمدی نیز بسیار همراه بود و از ارکان اصلی و اساسی «نپتون» محسوب می شود و امیدوارم زحمات ایشان به خوبی در فیلم دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.