پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

کارگردان «ببعی قهرمان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

برگ برنده «ببعی» در «جشنواره فیلم فجر» این است که «گروه سنی» دارد!

انیمیشن «ببعی قهرمان»

سینماپرس: میثم حسینی یکی از کارگردانان انیمیشن «ببعی» که در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فجر جشنواره ای اصیل و مردمی است؛ خیلی از جشنواره ها برگزار می شوند اما مردم آن ها را نمی شناسند چون حوزه تخصصی تر دارند. اما مردم جشنواره فجر را می شناسند و حتی دنبال جوایز فجر هستند. این جشنواره درون مردم ریشه دارد.

کارگردان سبک موشن کمیک انیمیشن در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انیمیشن سینمایی «ببعی» در ادامه یک اثر تلویزیونی ساخته شده که در شبکه کودک پخش می شد. آنجا معروف است به «ببعی و ببعو»؛ این اثر یکی از محبوب ترین سریال های شبکه کودک بوده و که حالا تبدیل به فیلمی سینمایی شده و کاملاً گروه سنی دارد و برای کودک است در واقع مخاطبان هدف «ببعی» کودکان هستند و ما این کار را برای آن ها تولید کردیم.

وی ادامه داد: معمولاً شخصیت های انسانی در انیمیشن ها وجود دارند اما اینجا همه شخصیت ها غیر انسانی هستند تا برای بچه ها بسیار جذاب تر باشد. داستان «ببعی» از این قرار است که ببعی وقتی مجلات کمیکی را می خواند علاقمند به پرواز می شود اما به دلیل آنکه در روستایی زندگی می کند که در آن پرواز کردن ممنوع است نمی تواند به آرزویش برسد در نهایت او با کمک دوستانش می خواهد به هدفش برسد.

حسینی خاطرنشان کرد: این اثر در ورای روایت یک داستان کودکانه این نکته را به مخاطبان هدف خود می آموزد که باید برای رسیدن به خواسته های شان تلاش کنند و هیچ وقت ناامید نشوند. ما در این انیمیشن به کودکان می گوییم برای رسیدن به رویاهای خود باید تلاش کنید تا در نهایت به آنچه می خواهید برسید.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اینکه در جشنواره فجر بیشتر مخاطبان سینما افراد بزرگسال و قشر فرهیخته هستند فکر نمی کنید که اثر شما چندان دیده نشود اظهار داشت: اتفاقاً بالعکس من معتقدم از یک جنبه برگ برنده «ببعی» در جشنواره این است که گروه سنی دارد.

وی در این راستا افزود: ما امسال بخش جداگانه انیمیشن را در جشنواره فجر داریم در حالی که سال های قبل تنها یک یا دو اثر انیمیشن در جشنواره وجود داشت و آنچه به عنوان جایزه به آثار انیمیشن داده می شد بیشتر در حد قدردانی از سازندگان این آثار بود و هیچ گاه نگاه جدی به این حوزه مهم وجود نداشت اما امسال بخش جدی انیمیشن در جشنواره وجود دارد و حالا داوران باید به صورت تخصصی ورود کرده و آثار را قضاوت کنند.

حسینی تأکید کرد: ما در شکل تولیدی کاری انجام می دهیم که مربوط به کودک و نوجوان است و باید با این دید به اثرمان نگاه شود. این نوع آثار معمولاً مخاطب بزرگسال هم دارند و در هر صورت من هیچ نگرانی از این بابت ندارم و اتفاقاً خوشحالم که امسال نگاه ویژه تری به انیمیشن شده و در مهمترین رویداد سینمایی کشور ۴ انیمیشن حضور دارد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: جشنواره فجر جشنواره ای اصیل و مردمی است؛ خیلی از جشنواره ها برگزار می شوند اما مردم آن ها را نمی شناسند چون حوزه تخصصی تر دارند. اما مردم جشنواره فجر را می شناسند و حتی دنبال جوایز فجر هستند. این جشنواره درون مردم ریشه دارد. من خودم به عنوان کسی که فارغ التحصیل رشته سینما است سال ها در دوران دانشجویی در این رویداد سینمایی شرکت می کردم و در صف می ایستادم تا فیلم ها را ببینم و با جشنواره زندگی کرده ام و حالا برایم به عنوان کسی که اثری در این رویداد دارد بسیار جذاب است که در آن شرکت می کنم و نظرات مختلف را در خصوص کارم می شنوم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.