جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

دبیر اجرایی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:

تا روز پایانی جشنواره تمامی مبالغ کمک‌هزینه‌ها به گروه‌ها پرداخت خواهد شد

امیرحسین شفیعی در نشست خبری سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین‌های مذهبی «خمسه»

سینماپرس: دبیر اجرایی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تاکید کرد کل مبلغ کمک‌هزینه‌های در نظر گرفته‌شده برای گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره تا پایان این رویداد، پرداخت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، درباره وضعیت پرداخت کمک‌هزینه به گروه‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره به خبرنگار مهر گفت: قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های مسابقه تئاتر ایران و تئاتر خیابانی را پرداخت کردیم. ظرف یک روز آینده هم قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های هویت ملی، غزه و مهمان نیز پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تا روز پایانی جشنواره، تمامی مبالغ کمک‌هزینه‌ها به گروه‌ها پرداخت خواهد شد.

شفیعی درباره میزبان کمک‌هزینه در نظر گرفته‌شده برای گروه‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره چهل و دوم، یادآور شد: در فراخوان سقفی را برای تمام بخش‌ها در نظر گرفتیم ولی تصمیم گرفتیم کمک‌هزینه اکثر گروه‌ها را نزدیک به سقف تعیین‌شده و برای برخی گروه‌هایی که دکور سنگین دارند و از شهرهای دورتر به جشنواره آمده‌اند، سقف کمک‌هزینه را در نظر بگیریم.

دبیر اجرایی جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر، درباره مبلغ کمک‌هزینه در نظر گرفته‌شده، عنوان کرد: در بخش تازه‌های تئاتر ایران ۸۰ میلیون تومان سقف کمک‌هزینه، در بخش مرور ۵۰ میلیون تومان و عموما سقف کمک‌هزینه باقی بخش‌ها هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره کمک‌هزینه بخش تئاتر دانشجویی، تاکید کرد: بخش دانشگاهی با کمک وزارت علوم برگزار می‌شود و بلافاصله بعد از این‌که تعهدات ایجادشده وزارت علوم برای دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، به ما پرداخت شود، کمک‌هزینه بخش دانشجویی را هم پرداخت می‌کنیم.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به تورم‌ها و با توجه به این‌که هزینه‌های تولید در سال جاری زمین تا آسمان با حتی یک سال پیش فاصله دارد، این کمک هزینه‌های ناچیز پاسخگوی همه نیاز گروه نیست بلکه ظرفیت مالی و اعتباری ما تا این حد اجازه می‌داد. به عنوان یک کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر برای من قابل درک است که این مبالغ کمک‌هزینه کم هست ولی ظرفیت بودجه جشنواره به ما اجازه نمی‌داد تا کمک‌هزینه‌ها را بالاتر ببریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.