چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر:

اجرای دوم «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» به دلیل رعایت نکردن مسائل نظارتی لغو شد/ «هملت» به دلیل مشکلات فنی لغو شد!

تیاتر تیاتر فجر چهل و دو

سینماپرس: دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: اجرای نمایش «هملت» از ارمنستان به دلیل مشکلات فنی و اجرای دوم گروه دانشجویی یزد به دلیل مسائل نظارتی لغو شده است.

به گزارش سینماپرس، وز گذشته، سه‌شنبه، سوم بهمن ماه و در سومین روز جشنواره تئاتر فجر قرار بود نمایش «هملت» از ارمنستان به جای نمایش عراق که گروه اجرایی آن از حضور در جشنواره عذرخواهی کرده بودند، در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود اما این اجرا منتفی شد.

از سوی دیگر تالار چهارسو این مجموعه هم میزبان نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» به کارگردانی مسعود غیاثی از شهر یزد بود. این نمایش که در بخش مسابقه دانشجویی و از شهر یزد در جشنواره حضور دارد، اولین نوبت اجرای خود را بر اساس جدول جشنواره در ساعت ۱۸ انجام داد اما اجرای دوم آن که قرار بود ساعت ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه برود، لغو شد.

مهدی حامد سقایان، دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر درباره لغو اجرای این دو نمایش به ایسنا گفت: اجرای نمایش «هملت» به دلیل مشکلات فنی لغو شد. این نمایش برای اجرای خود نیازمند سالنی بلک باکس بود و اجراهای قبلی آن در تالار چهارسو روی صحنه رفت. اما اجرای آن در تالار اصلی که سالنی قاب ‌صحنه‌ای است، مناسب نبود. ضمن اینکه در این تالار مشکلات فنی وجود داشت که اجرای این نمایش را با مساله رو به رو می‌کرد. به همین دلیل اجرای آن منتفی شد.

او درباره لغو اجرای دوم نمایش «فاتحان قلعه‌های رفته بر باد» نیز توضیح داد: اجرای اول این نمایش روی صحنه رفت ولی به دلیل رعایت نکردن مسائل نظارتی، اجرای دوم آن لغو شد. خود گروه هم این قضیه را پذیرفتند.

سقایان در پاسخ به اینکه تکلیف تماشاگرانی که برای دیدن این نمایش‌ها هزینه کرده‌اند و وقت گذاشته‌اند و در یک روز بارانی و پر ترافیک به مجموعه تئاتر شهر آمده‌اند، چه می‌شود، گفت: به همه تماشاگرانی که بلیت این دو نمایش را تهیه‌ کرده بودند، پیامک فرستاده شده و هزینه بلیت آنان از طریق انجمن هنرهای نمایشی پس داده می‌شود. ضمن اینکه ظهر دیروز به تماشاگران نمایش «هملت» اطلاع داده شد که اجرای نمایش منتفی شده است و در سایت ایران تئاتر هم اطلاع‌رسانی کرده بودیم.

به گزارش ایسنا، جدول جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر همچنان در حال تغییر است. با اینکه نسخه چاپی این جدول برای بار دوم به روزرسانی شد، اما همین نسخه هم تغییراتی دارد و تماشاگران باید به صورت روزانه برنامه جشنواره را از طریق کانال آن یا سایت ایران تئاتر چک کنند.

از دیگر تغییرات این جدول، جا به جایی زمان اجرای نمایش «ثمر گل» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی است که در نسخه کاغذی جدول جشنواره، زمان اجرای آن روز جمعه هفتم بهمن ماه اعلام شده و حال آنکه در کانال جشنواره اعلام شده که این نمایش روز شنبه ۸ بهمن در تالار ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.