چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

در چهارمین روز از «چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»؛

«تالار اصلی تئاتر شهر» خالی می‌ماند/ «برج آزادی» میزبان «خیلی دور، خیلی نزدیک» می‌شود

تیاتر تیاتر فجر چهل و دو

سینماپرس: چهل و دومین دوره از جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر امروز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه چهارمین روز برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش سینماپرس، در چهارمین روز از جشنواره تئاتر فجر که چهل و دومین دوره خود راپشت سر می‌گذارد آثار بخش‌های مختلف روی صحنه می‌روند. سالن‌های منتخب تهران در روز سوم جشنواره میزبان دوازده نمایش صحنه‌ای هستند. ده نمایش نیز در بخش خیابانی در نقاط تدارک دیده شده توسط دبیرخانه اجرا خواهند داشت. یک نمایش بخش بین‌الملل نیز روی صحنه می‌رود.

تالار وحدت

تالار وحدت در روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه میزبان یک نمایش در بخش میهمان است. این اثر «تروما» نام دارد و احمدسلیمانی کارگردانی آن را به عهده دارد. این نمایش با مدت زمان ۶۰ دقیقه راس ساعت ۱۹:۰۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

مجموعه تئاتر شهر

تالار اصلی تئاتر شهر در چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان نمایشی نخواهد بود.

تالار چهارسو

تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر طی دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «مرغ سحر» نوشته آرش خیرآبادی خواهد بود که در بخش‌های مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی شرکت کرده است. کارگردانی این اثر را رضا حسینی به عهده داشته است. این اثر با مدت زمان ۸۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

تالار قشقایی

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «دور» به کارگردانی وحید نفر از تهران است که یک تک اجرا در ساعت ۱۸:۳۰ دارد. مدت زمان اجرای این نمایش ۸۵ دقیقه است.

تالار سایه

تالار سایه نیز در روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه میزبان یک نمایش از شهر تهران است که در بخش مسابقه تئاتر ایران حضور یافته است. این اثر «شب سوئیت» نام دارد و کیانوش احمدی نگارش و کارگردانی آن را به عهده داشته است. مدت زمان این اثر نمایشی هفتاد وپنج دقیقه است و راس ساعات ۱۶ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر در روز چهارم جشنواره تئاتر فجر مانند روزهای گذشته، میزبان دو نمایش است که در بخش مسابقه ایران روی صحنه می‌روند.

سالن استاد ناظرزاده کرمانی

«مچ مدک» عنوان نمایشی از صادق سهرابی است که نصیر ملازهی آن را نوشته است. این اثر طی دو سانس ۱۶:۳۰ و ۲۰ اجرا می‌شود و زمان آن چهل دقیقه است.

تالار استاد سمندریان

تالار استاد سمندریان نیز در روز چهارم جشنواره میزبان نمایش «کاپوتاژ» نوشته کامران شهلایی است و مرتضی نجفی کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر طی دو سانس ۱۸ و ۲۱ اجرا خواهد داشت و مدت زمان آن هشتاد دقیقه است.

تماشاخانه مولوی

تالار اصلی

تالار اصلی تئاتر مولوی در روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه میزبان یک نمایش در بخش دانشجویی است. این اثر «بیرون پشت در» نام دارد و پرهام خاکسار کارگردانی آن را به عهده داشته است. این اثر طی دوسانس ۱۸:۳۰ و ۱۶ اجرا خواهد شد. مدت زمان این نمایش ۶۵ دقیقه تعیین شده است.

تالار کوچک

تالار کوچک تالار مولوی نیز در ساعت ۱۵:۳۰ و ۱۷ میزبان یک نمایش از دانشگاه سلمان فارسی کازرون خواهد بود. این اثر «دنگ» نام دارد مهدی دلال آن را نوشته و علی مرادزاده کارگردانی آن را به عهده داشته است. مدت زمان این اثر نمایشی سی دقیقه تعیین شده است.

تالار حافظ

تالار حافظ واقع در مقابل بنیاد رودکی تهران در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان یک اثر دانشجویی از دانشگاه هنر است که «تمام» نام دارد. این اثر را بنی شامیه نوشته و علی اکباتانی کارگردانی آن را به عهده داشته است. این نمایش طی دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲۰:۳۰ اجرا خواهد داشت و مدت زمان آن پنجاه دقیقه است.

تماشاخانه سنگلج

در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر تماشاخانه سنگلج میزبان یک نمایش در بخش هویت ملی خواهد بود. این اثر «پشت چراغ قرمز» نام دارد و محسن سلیمانی فارسانی نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده داشته است. این نمایش راس ساعت ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد شد و مدت زمان آن ۶۵ دقیقه اعلام شده است.

تالار هنر

تالار هنر در روز چهارم جشنواره نیز مانند روزهای دیگر میزبان دو نمایش در بخش فراگیر خواهد بود.

نمایش «برداشت آزاد» با کارگردانی مشترک محمدحسین علیپور و ریحانه جباری از شهر گنبد کاووس با مدت زمان شصت دقیقه قرار است راس ساعت ۱۵ در تالار هنر اجرا شود.

«دوست ندارم خواب ببینم» نیز نمایش دیگری است که ساعت ۱۱ در تالار هنر اجرا خواهد شد. سعید چگینی کارگردان این نمایش است و مدت زمان آن سی و پنج دقیقه است.

تالار محراب

تالار محراب یکی دیگر از سالن‌های تهران است که طی برگزاری جشنواره تئاتر فجر میزبان آثار خواهد بود. تالار جعفر والی این سالن قرار است در روز چهارم جشنواره میربان نمایشی از تبریز باشد که مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است. این اثر «مارس نوزده نود و هشت» نام دارد و حسین نصیری آن را نوشته و کارگردانی کرده اسعت. این اثر راس ساعت پنج روی صحنه خواهد رفت.

آثار خیابانی روز چهارم جشنواره

در روز چهارم جشنواره نیز طبق روال سه روز گذشته چند اثر نمایشی در نقاط تعیین شده اجرا خواهند داشت.

مجموعه تئاتر شهر

نمایش «خواب‌نما» نوشته احمد صمیمی و کارگردانی عرفان دارابی از کردستان/زمان اجرا ساعت ۱۶ مجموعه تئاتر شهر

«هفت‌سنگ» نوشته مهناز پاکدل و کارگردانی امید جلالی از گیلان شهر کیانشهر/ زمان اجرا ساعا ۱۶:۳۰ مجموعه تئاتر شهر

«مرز» نوشته و کارگردانی مهدی عبدی از شهر کرج/ نظرآباد. زمان اجرا ساعت ۱۷ مجموعه تئاتر شهر

«اشرف مخلوقات» نوشته اصغر خلیلی با کارگردانی مجتبی خیلی از اصفهان/ زمان اجرا ساعت ۱۸

«رومئو ژولیت» نوشته مصطفی جعفری و کارگردانی نسا سلیمانی از اصفهان/ خمینی‌شهر/ زمان اجرا ساعت۱۹

موزه عبرت

«بند ۶» نوشته و کارگردانی جباری مولانا از تهران/زمان اجرا ساعت ۱۹:۳۰

مترو تئاتر شهر

نمایش «اشرف مخلوقات» نوشته اصغر خلیلی با کارگردانی مجتبی خیلی از اصفهان/ زمان اجرا ساعت ۱۱

مترو ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج)

«گوش کن، می‌شنوی» نوشته و کارگردانی امید رجبی از تفرش/ساعت اجرا ۱۱:۰۰

فرهنگسرای رازی (نوجوان)

نمایش «آتش عشق» نوشته و کارگردانی امیر رجب‌پور از استان قزوین/ شهر الوند/ساعت اجرا ۱۱:۰۰

محوطه فضای بازر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایش «هفت سنگ» نوشته مهناز پاکدل و کارگردانی سعید نظریان از خراسان رضوی/ مشهد/ساعت اجرا ۱۱

برج آزادی

نمایش خیابانی «خیلی دور، خیلی نزدیک» نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی مسعود کردی از استان لرستان/بروجرد/ زمان اجرا ساعت ۱۶:۰۰

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.