دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

به دلیل مشکلات بروکراتیک کشور عراق؛

«بازدید از گلوذا» عراقی‌ها از حضور در «جشنواره فجر» انصراف داد

تیاتر تیاتر فجر چهل و دو

سینماپرس: ابراهیم هنون و علی محمود السودانی، با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، از نرسیدن نمایش «بازدید از گلوذا» به این رویداد عذرخواهی کردند.

به گزارش سینماپرس، نمایش بازدید از گلوذا به کارگردانی ابراهیم هنون که قرار بود روز سه‌شنبه -۳ بهمن ماه- در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود، به دلیل مشکلات بروکراتیک کشور عراق از حضور در جشنواره باز ماند.

با توجه به بازماندن از نمایش بازدید از گلوذا و با تصمیم ستاد جشنواره تئاتر فجر، نمایش هملت به کارگردانی هایک اسرافیلیان از کشور ارمنستان، روز سه‌شنبه سوم بهمن در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، اجرای دوباره خواهد داشت.

کارگردان نمایش بازدید از گلوذا از کشور عراق با ارسال نامه‌ای، دلیل نیامدن به ایران را توضیح داده و از مدیریت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پوزش خواسته است، در بخشی از این نامه که ترجمه شده آمده است: «... ما همچنان در این ماراتن بروکراتیک هستیم، اواخر شب گذشته که مدیرکل با من تماس گرفت و گفت که فردا یکشنبه بلیت تهیه می‌کنم به‌رغم اینکه دستور وزیر در خصوص زمان‌بندی تا دوشنبه که امروز است صادر نشده است و امروز افتتاحیه جشنواره است، که این باعث سردرگمی در تعهدات کادر فنی شد. از مدیریت جشنواره بین‌المللی فجر به خاطر اشتباهی که شخصاً مرتکب نشدم عذرخواهی می‌کنم. و همچنین از طرف تمام عواملی که در این نمایشنامه همکاری می‌کنند. امیدوارم با دیگر این موضوع برای نمایش‌های عراقی تکرار نشود.»

نمایش «سایلنت هملت سایلنت» در روز یکشنبه ۸ بهمن فقط ساعت ۱۷ روی صحنه خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.