چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

کارگردان «نبودنت» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«جشنواره فجر» مفری برای پرزنت شدن و دیده شدن بهتر فیلم‌ها است/ فیلم‌ها با حضور در «جشنواره فجر» می‌توانند شرایط اکران بهتری داشته باشند

کاوه سجادی حسینی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی۲۰»

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما که با «نبودنت» در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: نقد چه مثبت و چه منفی باعث می شود یک سینماگر بتواند به رشد و پویایی برسد و من همواره از نقد منتقدان استقبال کرده و می کنم.

کارگردان فیلم های سینمایی «بوفالو» و «شب، بیرون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «نبودنت» را سال گذشته ساختم و از نظر استراکچر در همان حال و هوای فیلم های قبلی ام است؛ در واقع «نبودنت» را بر اساس شیوه اجرایی و استراتژی فیلم های قبلی ام تولید کردم. این اثر درامی اجتماعی است که به روابط انسانی توجه ویژه ای دارد.

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که کدامیک از عوامل فیلم تان را شایسته کاندیداتوری و دریافت سیمرغ از جشنواره فیلم فجر می دانید اظهار داشت: فیلمبردار و مجموعه بازیگران فیلم واقعاً برای کار سنگ تمام گذاشتند. البته همه عوامل ما شایسته دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن در جشنواره هستند.

سجادی حسینی سپس جشنواره فیلم فجر را رویدادی مهم قلمداد کرد و در این باره متذکر شد: جشنواره فجر مفری برای پرزنت شدن و دیده شدن بهتر فیلم ها است! فیلم ها با حضور در جشنواره می توانند شرایط اکران بهتری داشته باشند. به هر صورت مخاطبان حرفه ای سینما به فیلم های این مهمترین رویداد سینمایی کشور توجه خاصی دارند.

او در خصوص رقابت میان سینماگران در این رویداد سینمایی تأکید کرد: به هر صورت جشنواره فجر مانند یک مسابقه است و حضور در مسابقه هم برد و باخت دارد؛ ما در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شاهد حضور فیلمسازان خوب و درجه یک هستیم و رقابت قطعاً در این دوره جشنواره بسیار سخت و طاقت فرسا است. برای من این رویداد سینمایی همیشه اهمیت داشته به خصوص برای اینکه بازخوردهای منتقدان و مخاطبان را در خصوص فیلم هایم گرفته ام و از نکاتی که آن ها مطرح کرده اند در تولید فیلم های بعدی ام بهره برداری کرده ام.

این سینماگر نقد را مثبت و سازنده دانست و در این باره متذکر شد: نقد چه مثبت و چه منفی باعث می شود یک سینماگر بتواند به رشد و پویایی برسد و من همواره از نقد منتقدان استقبال کرده و می کنم.

سجادی حسینی در خصوص روند تولید «نبودنت» خاطرنشان کرد: فیلمنامه این کار را در سال ۱۳۹۸ نوشتم و از آن زمان تا سال ۱۴۰۰ دنبال سرمایه گذار بودم و در نهایت مهندس سعید مه بخش به عنوان سرمایه گذاری در بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری برای تولید این اثر شد و از این رو می توانم تأکید داشته باشم که «نبودنت» به صورت صد در صدی در بخش خصوصی تولید شده است.

وی خط اصلی قصه این فیلم را توصیف کرد و گفت: مرضیه زن جوانی است که با پسرش زندگی می کند و در تلاش است تا همسرش را که بیش از ۵ سال است گمشده است پیدا کند. من فیلمنامه این کار را همراه با صادق خوشحال و فرهاد دلارام نوشتم و امیدوارم این اثر مورد پسند مخاطبان جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد.

سجادی حسینی در خاتمه این گفتگو افزود: بازیگران: سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی فر، شیوا سرمست بازیگران این فیلم سینمایی هستند. ما علاوه بر بازیگران درجه یک تیم پشت صحنه درجه یکی نیز داشتیم. علیرضا برازنده به عنوان فیلمبردار، داریوش صادق پور به عنوان صدابردار، ایرج شهزادی به عنوان صداگذار، ایمان امیدواری به عنوان طراح گریم، مرتضی فربد به عنوان طراح صحنه و آرش آقابیک به عنوان طراح جلوه های ویژه مرا برای تولید «نبودنت» یاری دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.