شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

ابوالفضل همراه:

«جشنواره فیلم فجر» متعلق به همه «جامعه هنری» است و فقط مختص طیف خاصی نیست

ابوالفضل همراه در شب سینما و تئاتر انقلاب

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» با اشاره به حضور خوب کار اولی‌ها در جشنواره فجر امسال گفت: حضور فیلمسازان جوان کار اولی نشان می‌دهد که سینمای ما در مسیر درست خود قرار گرفته است، البته از افراد باتجربه سینما و سینماگران قدیمی هم نباید غافل شویم.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل همراه در گفت وگو با ایرنا درباره چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به حضور حداکثری آثار دفاع مقدسی اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر امسال در آن حرکت و مسیری که قرار بود سال‌های سال انجام شود و نشده، افتاده است.

امسال خیلی از پروژه‌ها در راستای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است

وی افزود: نکته مهم این است که ما باید جشنواره را با توجه به محتوا به عنوان جشنواره فیلم فجر بدانیم؛ امسال خیلی از پروژه‌ها در راستای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و این یعنی در مسیری که باید قرار گرفته است.

جشنواره فیلم فجر مختص طیف خاصی نیست

همراه تاکید کرد: اما نباید این نکته را فراموش کنیم که جشنواره فیلم فجر متعلق به همه جامعه هنری است و فقط مختص طیف خاصی نیست.

وی گفت: حتی هنرمندانی که در موضوعات مختلف کار می‌سازند سالیان سال است که در این مسیر بودند. خیلی خوب است که فیلم‌های با مضامین انقلاب و دفاع مقدس را حمایت و تقویت کنیم اما بدین معنا نیست که در یک ژانر خاص خلاصه شویم.

همراه تاکید کرد: قطعا جشنواره نیاز به ژانرهای متعدد دارد و با حضور طیف جوانی که آمدند و به عنوان فیلمسازهایی که کار اولی یا دومی هستند وارد جشنواره شده‌اند، سینمای ایران در مسیر درستی قرار گرفته و در حال پوست‌اندازی است.

از افراد باتجربه سینما و سینماگران قدیمی نباید غافل شویم

دست‌کم از نظر تکنیکی شاهد بودم کسانی که در طی این سال‌ها به عنوان کار اولی‌ها حضور داشتند فیلم‌هایی ساختند که فیلم‌های فوق‌العاده خوبی بوده است

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلمسازان کار اولی افراد موفقی هستند. دست‌کم از نظر تکنیکی شاهد بودم کسانی که طی این سال‌ها به عنوان کار اولی‌ها حضور داشتند فیلم‌هایی ساختند که فیلم‌های فوق‌العاده خوبی بوده است.

وی افزود: یکی از فیلم‌هایی که در دو سه سال اخیر ساخته شد و فیلم کاملا استانداردی است و با معیارهای جهانی برابری می‌کند، فیلم روز صفر است. به استاندارد سینمایی که از حیث هنری و محتوایی بتواند مخاطبان خود را دنبال کند نزدیک شده‌ایم.

بازیگر اخراجی‌ها اظهار داشت: جشنواره فجر امسال به نظر من به معنای واقعی خود فجر است که هم مضمون انقلابی دارد و از حیث محتوایی و فرم و تکنیک به آن هدفی که برای جشنواره فجر مد نظر بود نزدیک است.

وی تاکید کرد: حضور فیلمسازان باانگیزه و جوان اتفاق خوشایندی است و امید می رود سینمای ما را از ورطه ورشکستگی نجات دهد، البته از افراد باتجربه سینما و سینماگران قدیمی نباید غافل شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.