دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

«دبیر اسبق جشنواره تئاتر فجر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«تئاتر» در ذات خود «سازندگی» و «اخلاق مداری» دارد/ مدیران چه برنامه‌ریزی برای ارتقای تئاتر کشور کردند که توقع تحول در این حوزه را دارند؟

حسین مسافر آستانه در نشست رسانه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: حسین مسافرآستانه در آستانه برگزاری چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر گفت: هنرمندان و رسانه ها باید از مدیران این مطالبه و پرسش را داشته باشند که شما چه برنامه ریزی برای حمایت از تولید و اجرا داشتید؟ شما چه برنامه ای برای سال های بعد تئاتر کشور دارید؟

این کارشناس فرهنگی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه علیرغم مهجوریتی که در حوزه تئاتر کشور شاهدیم باز هم بی‌توجهی از سوی مدیران فرهنگی در این زمینه وجود دارد؛ توقعی که ما داریم این است که تئاتر در راستای ارزش های متعالی فرهنگی جلو برود و آثاری تولید شود که به جامعه از نظر ساختار فرهنگی و اصلاح آداب اجتماعی و اخلاق مداری کمک کند.

وی در همین راستا ادامه داد: این توقع بنده به عنوان یک تئاتری است اما مدیران چه برنامه ریزی برای ارتقای تئاتر کشور کردند که توقع تحول در این حوزه را دارند؟ بی شک هرگونه توقع برای ارتقای تئاتر کشور از سوی آن ها به جا نیست!

مسافرآستانه تأکید کرد: تئاتر در ذات خود سازندگی و اخلاق مداری دارد. تئاتر در ذات خود باید فرهنگ سازی اجتماعی کند. این ذات تئاتر است اما با توجه به بی‌توجهی که به تئاتر در طول این سال ها می شود نمی توانیم انتظار داشته باشیم در جشنواره شاهد تحول چشمگیر باشیم.

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: هنرمندان و رسانه ها باید از مدیران این مطالبه و پرسش را داشته باشند که شما چه برنامه ریزی برای حمایت از تولید و اجرا داشتید؟ شما چه برنامه‌ای برای سال های بعد تئاتر کشور دارید؟ آیا همه تئاتر کشور به نظر شما در جشنواره خلاصه می شود یا باید در طول سال هم به این هنر ارزنده توجه داشت؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.