سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

تهیه کننده «بیست کووید» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

«تاریخ نگاری» در سینما و تلویزیون جزو ضروریات است/ «فضای تلخ کرونایی» را شیرین کردیم تا روح مخاطبان آزرده نشود

ابوالفضل حاجتمند

سینماپرس: ابوالفضل حاجتمند تهیه کننده سریال تلویزیونی «بیست کووید» که پخش آن از ۲۳ دی ماه در شبکه سه سیما آغاز شده گفت: ما ماه ها پیش از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تولید فیلم و سریال برای دوران کرونا این طرح را آماده کردیم؛ در واقع طرح ما ۶ ماه قبل از این جریان نوشته شد اما متأسفانه بیش از ۳ سال طول کشید تا توانستیم «بیست کووید» را کلید بزنیم!

تهیه کننده ویژه برنامه رمضانی «سر سحر» و سریال تلویزیونی «بچه زرنگ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین نکته ای که من دوست دارم بگویم این است که مردم بدانند ما با تمام وجودمان برای آن ها کار می کنیم؛ همه فعالان سینما و تلویزیون از جان شان برای مردم مایه می گذارند. ما این سریال را با مشقت بسیار به سرانجام رساندیم تا مخاطبات مان سر سفره شام با خانواده های شان ساعتی سرگرم شوند و سریالی را ببینند که روایتی تاریخی از یک اتفاق بزرگ در عصر حاضر دارد.

وی ادامه داد: شاید باور این‌ اتفاق برای مخاطبان ما سخت باشد که اغلب عوامل این سریال در روزهای فیلمبرداری به وبا آلوده شدند و روزها زیر سرم‌ بودند اما باز هم کار را به عشق این ملت ادامه دادند.

حاجتمند سپس با اشاره به شکل گیری تولید این سریال تلویزیونی یادآور شد: ما در ماه های ابتدایی پاندمی کرونا طرحی را در دست داشتیم با عنوان «بیست کووید» که سینمایی بود و رضا مقصودی آن را نوشته بود؛ من بسیار تمایل داشتم که این اثر سینمایی را تولید کنم اما با توجه به اینکه سینماها در آن روزگار تعطیل شده بود و رکود شدیدی حاکم شده بود به این نتیجه رسیدیم که می توانیم این ایده را بدل به طرحی برای تولید یک سریال تلویزیونی کنیم؛ به هر صورت ما طرح را آماده کردیم و پس از آن چکش کاری های زیادی روی طرح صورت گرفت تا به طرح نهایی رسیدیم.

این تهیه کننده سپس اظهار داشت: ما ماه ها پیش از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تولید فیلم و سریال برای دوران کرونا این طرح را آماده کردیم؛ در واقع طرح ما ۶ ماه قبل از این جریان نوشته شد اما متأسفانه بیش از ۳ سال طول کشید تا توانستیم «بیست کووید» را کلید بزنیم! در واقع ما اولین طرح کرونایی را دادیم و آخرین سریالی بودیم که با این موضوع پخش شدیم.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که آیا از زمان پخش «بیست کووید» رضایت دارید یا خیر گفت: زمان پخش خوب است. در حال حاضر سریال زیادی از تلویزیون پخش نمی شود و مردم هم علاقمند تماشای سریال های وطنی هستند.

حاجتمند سپس با بیان اینکه درست است این سریال برچسب کرونا دارد اما ما زندگی عاشقانه ای را به مخاطب نشان می دهیم متذکر شد: داستان «بیست کووید» در خصوص جوانی است که عاشق خانمی می شود. ماجرای کرونا در کنار روایت زندگی این جوان است ضمن اینکه ما فضای تلخ کرونایی را در «بیست کووید» شیرین کردیم تا روح مخاطبان آزرده نشود.

وی با اشاره به این نکته که تاریخ نگاری در سینما و تلویزیون جزو ضروریات است تصریح کرد: سریال ما یک تاریخ نگاری دقیق از روزهای تلخ کرونایی است. از دوز اول واکسنی که در کشورمان تزریق شد تا تولید واکسن برکت، از اینکه برخی مردم از تزریق واکسن می ترسیدند و برخی دیگر سراغ واکسن های قاچاق می رفتند همگی در این اثر به تصویر کشیده شده است!

حاجتمند افزود: حس من این است اگر زمان برای تاریخ نگاری بزند غلو در آن زیاد می شود و تولیدکنندگان آثار هنری افزوده زیادی روی آن وقایع تاریخی می گذارند. در چند سال کرونا به مردم سخت گذشت. ما کشته و شهدای بسیاری دادیم. مردم از کار بیکار شدند و ترس جدی همه مردم دنیا را فرا گرفته بود؛ من معتقدم این ها باید ثبت شود. البته ما مسائلی را که خیلی تلخ بود حذف کردیم. مثلا میت و غسل دادن را حذف کردیم. تا توانستیم سراغ تلخی ها نرفیتم.

این هنرمند در پایان این گفتگو گفت: در آینده نمی شود در مورد این ها کار کرد. من جزو ضروریات می دانم و حضرت آقا هم گفتند به جهات مختلف و ریز به موضوع کرونا بپردازید. نسل آینده شاید این اتفاق دوباره برایش پیش بیاید باید بداند چه کند. من معتقدم علاوه بر تولید فیلم و سریال داستانی باید مستندسازی هم در این خصوص بشود. نسل آینده باید بداند مردم پای همه چیز می ایستند که زندگی شان خوب جلو برود.

لازم به ذکر است علی عامل هاشمی، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، میرطاهر مظلومی، حسن زارعی، فرزاد جمشیدی، اسدالله یکتا، جواد سلطانی، بهار نوحیان، صفر کشکولی، حسام خلیل‌نژاد، علی ذکریایی، محمد دلگشا، فاطمه مقدس، پانته‌آ کیقبادی، فهیمه مؤمنی، بهار داورزنی، سعید ولی‌زاده، ابتسلام بغلانی، مرتضی شریف، یاسر حمزه، سارا سراجی، مرجان علوی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این سریال که محصول سیما فیلم است، می‌توان به حمید برزگر نویسنده، علی گورانی تدوینگر، محمدحسین غفرانی مدیر تولید، حدیث حاذقی مدیر برنامه‌ریزی، امیر جاودانی زرین، احمد صمیمی دستیار اول کارگردان، یوسف سبحانی مدیر فیلمبرداری، علی سنگین طراح صحنه و لباس، امیر ترابی طراح چهره‌پرداز، محمد روح الامین طراح لوگو، محسن طیبی بجستانی مدیر صدابرداری، محمدحسین ابراهیمی طراحی و ترکیب صدا، آرش بادپا موسیقی، طراح جلوه‌های بصری حسن پیله ور، مرضیه طبیجی منشی صحنه، مجتبی علی‌دوست عکاس اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.