شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

نگاهی به گیشه سینماها در روزهای پایانی دی‌ماه؛

امتداد حضور پُررنگ «کمدی‌های نازل»/ «هاوایی» با ۲۳۰ هزار مخاطب صدرنشین «گیشه» شد

فیلم سینمایی «هاوایی»

سینماپرس: میزان فروش فیلم ها طی هفته گذشته رضایت بخش نبود و به جز ۵ فیلم کمدی که در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفتند مابقی فیلم ها مخاطبان بسیار اندکی داشتند.

به گزارش سینماپرس «زنبور کارگر» به کارگرانی افشین صادقی با فروش تنها ۲۴ قطعه بلیت کم مخاطب ترین فیلم هفته اخیر بود؛ «ارثیه فامیلی» حامد رضی نیست تنها با فروش یک قطعه بلیت بیشتر و داشتن ۲۵ مخاطب رتبه دومین فیلم کم فروش هفته را از آن خود کرد و «سرهنگ ثریا» لیلی عاج نیز فقط ۷۵ مخاطب داشت!

با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۴:۳۰ جمعه بیست و دوم دی ماه «چرا گریه نمی کنی؟» علیرضا معتمدی تنها ۱۴۱ قطعه بلیت فروخت و «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی با ۲۶۴ مخاطب در سراسر کشور پنجمین فیلم کم مخاطب هفته شد!

بدیهی است با آغاز جشنواره های فرهنگی و هنری فجر به ویژه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر میزان فروش فیلم ها بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد و مشخص نیست مسئولان سازمان سینمایی چه تدبیری برای این وضعیت بحرانی خواهند داشت!

بر اساس این گزارش «خورشید آن ماه» ستاره اسکندری فقط ۴۵۸ مخاطب داشت و «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان به ۱۲۳۸ مخاطب رضایت داد؛ «هولیا» مرتضی آتش زمزم ۱۶۱۲ نفر را مجاب به حضور در سالن های سینما کرد، «حدود ۸ صبح» منوچهر هادی ۱۹۵۶ مخاطب داشت و فیلم ارگانی «پالایشگاه» با عنوان قبلی «گل های باوارده» که بر اساس شنیده ها رقم هنگفت چند ده میلیارد تومانی برای تولیدش هزینه شده تنها توانست حدود ۲ هزار نفر را به سالن های سینما بکشاند که شکستی سهمگین برای این اثر بیگ پروداکشن محسوب می شود!

از سوی دیگر «هاوایی» به کارگردانی بهمن گودرزی با ۲۳۹ هزار مخاطب پرفروش ترین فیلم هفته شد و «هتل» سیدمسعود اطیابی با حدود ۳۰ هزار مخاطب کم تر بعد از مدت ها به جایگاه دومین فیلم جدول سقوط کرد! «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری نیز که با انتقادات زیادی از سوی منتقدان و مخاطبانش روبرو شده فقط ۱۲۳ هزار نفر مخاطب‌داشت و «ورود و خروج ممنوع» امید آقایی با حدود ۶۲ هزار نفر مخاطب در رتبه بعدی جدول فروش هفتگی ایستاد و «فسیل» کریم امینی نیز ۵۸ هزار قطعه بلیت فروخت تا پنجمین فیلم پرفروش هفته باشد.

۵ فیلم پرفروش هفته همگی کمدی هایی هستند که بعضا با انتقادات فراوانی از سوی صاحب نظران و کارشناسان سینما و رسانه وحوزه نقد روبرو شده اند؛ بسیاری افراد این فیلم ها را در شأن سینمای جمهوری اسلامی ایران نمی‌ دانند اما مسئولان سینمایی گویا از فروش این فیلم های نازل به شدت مسرور و خشنود هستند!

لازم به ذکر است انیمیشن های «بچه زرنگ» و «مسافری از گانورا» نیز به ترتیب در حدود ۷۲ هزار و ۳۸ هزار مخاطب داشتند و «نارگیل۲» نیز به حدود ۱۵ هزار مخاطب رضایت داد!

نظرات

  • محمدرضاقدم ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۱۵:۵۸
    1 0
    گروهی که شما هم در ان حضور دارید خیلی با هم هم نظر نیستند این به خودی خود ایراد به حساب نمی اید اما وقتی برنامه ای مثل هفت تمام قد پشت این فیلمهای بفروش ایستاده واینگونه فیلمها را لازمه بقای سینما می داند و شما نظری را دارید که درست تر است و متولیان هم با عدد و رقم بازی می کنند راه به جایی نمی رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.