سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

«عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

به جز معدودی آثار در ۳۰ سال اخیر اثری را در «جشنواره فجر» ندیدیم که با ذائقه «انقلاب اسلامی» سازگاری داشته باشند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتظار از مجموعه جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی گفت: به جز معدودی آثار در ۳۰ سال اخیر اثری را در جشنواره ندیدیم که با ذائقه انقلاب اسلامی سازگاری داشته باشند! همچنین گاهی اوقات دیده شده هنرمندانی که در فیلم ها ایفای نقش می کنند استاندارد ایرانی-اسلامی را ندارند و همین حضورشان در فیلم ها حاشیه درست کرده و حضورشان با انتقادات جدی دلسوزان مواجه شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما و به طور کل عرصه هنر نیازمند آثار فاخر است؛ عرصه فرهنگی و هنری می تواند در تمام امورات زندگی و ارتقای فرهنگ و ارتقای تربیت جامعه به شدت اثرگذار باشد. خوشبختانه ما از این دست آثار فاخر و ارزشمند در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو دوران دفاع مقدس داشتیم که تأثیر ارزشمندشان غیرقابل انکار است.

وی تأکید کرد: وقتی ما حجم تولیدات فرهنگی و هنری را در ادوار مختلف مورد ارزیابی قرار می دهیم متوجه می شویم که کمیت آثاری که جلوه های سوء فرهنگی را تزریق می کند بیشتر است. متأسفانه آثاری که در پی ارتقای فرهنگ و تزریق امید در جامعه و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی باشند و کیفیت خوبی هم داشته باشند کمتر دیده می شود و این اتفاق ناراحت کننده است.

نقدعلی در همین راستا یادآور شد: به جز معدودی آثار در ۳۰ سال اخیر اثری را در جشنواره ندیدیم که با ذائقه انقلاب اسلامی سازگاری داشته باشند! همچنین گاهی اوقات دیده شده هنرمندانی که در فیلم ها ایفای نقش می کنند استاندارد ایرانی-اسلامی را ندارند و همین حضورشان در فیلم ها حاشیه درست کرده و حضورشان با انتقادات جدی دلسوزان مواجه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آثاری که جلوه های سوء فرهنگی را تزریق می کنند بیشتر نگاه شان منفعت گرایانه است تا نگاه تعالی بخش! اما نکته اینجا است که این آثار مورد رضایت جامعه ایرانی-اسلامی نیستند.

وی سپس در خصوص نقش مدیران سینمایی و سیاست گذاران فرهنگی اظهار داشت: قاعدتاً بخشی از کار به عهده مدیران است. ارشاد در ادوار مختلف باید نظارت جدی روی آثار داشته باشد و برای هنرمندان چارچوب تهیه کند که آن ها در آن چارچوب حرکت کنند. حداقل کاری که می توان انجام داد این است که آثاری که جلوه های سوء فرهنگی دارند نباید در جشنواره فجر حضور داشته باشند.

نقدعلی در خاتمه این گفتگو افزود: البته بحث بنده فقط روی سینما و جشنواره ها نیست؛ در همه حوزه های دیگر از جمله شبکه نمایش خانگی و... هم ما نیازمند آن هستیم که همه چیز در چارچوب حاکمیتی حرکت کند. تولیدات ما باید همان تولیداتی باشد که در سال های اول انقلاب به ذائقه فرهنگی فعالان جبهه انقلاب اسلامی خوش می آمد. من امیدوارم نهادهای نظارتی و امنیتی و قضایی تمام تلاش خود را به کار بندند تا حوزه فرهنگی و هنری کشور بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.