جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

رئیس سازمان صداوسیما:

هالیوود، سینما، نتفیلیکس با کارهایی که تولید می‌کنند عملا تلاش می‌کند که حق به باطل تبدیل کنند!

پیمان جبلی؛ صدا و سیما

سینماپرس: جبلی گفت: صدا و سیما پذیرای طرح‌های تولید فیلم و سریال با موضوع فلسطین است.

به گزارش سینماپرس، دکتر پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در برنامه به ساعت به وقت قدس گفت: فضای حاکم بر رسانه‌های جهانی و رسانه‌هایی که تحت سلطه نظام استکباری به ویژه امریکا و کشورهای غربی در سال‌های گذشته که ما درباره فلسطین پشت سر گذاشتیم متفاوت بوده است.

وی ادامه داد: تجاوزرهای مکرری که رژیم صهیونسیتی به فلسطین و مناطق مختلف کرانه در طول این سال‌ها داشته و جنگ‌های غزه که شاهد بودیم و تجاوزهایی که رژیم صهیونستی به لبنان و کشورهای دیگر داشته همه این‌ها تحت تاثیر رسانه‌های جهانی که تحت کنترل اسرائیل تحت الشعاع قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: ما در عملیات طوفان الاقصی و در ماجرای تجاوز وحشی رژیم صهیونسیتی در ماه‌های اخیر شاید یک پدیده جدید در حوزه رسانه هستیم. مقاومت در کنار فعالیت‌های جهادی به همین اندازه به موضوع رسانه اهمیت داده و توجه به ابعاد مختلف رسانه داشته است. شاید بعدها اگر فرصت شود و بتوانیم به ساختار مقاومت حداقل در غزه دسترسی پیدا کنیم حتما متوجه خواهیم شد که یکی از یگان اصلی مقاومت یگان‌های رسانه بودند و هستند، در کنار یگان‌های جهادی که عملیات انجام می‌دهند.

جبلی رییس رسانه ملی توضیح داد: ما جنبه اول تاثیر رسانه‌ای طوفان الاقصی را درعملیات رسانه‌ای که خود مجاهدین فلسطینی انجام دادند می‌توانیم ببینیم. چه آن فردی که سلاح در دست دارد و با دوربین روی سرش است و از عملیاتی که خودش انجام می‌دهد و تصویربرداری می‌کند و چه مجاهدی که به جای سلاح دوربین در دست دارد و در فاصله کمتر با دشمن تصویربرداری می‌کند که با تدوین زیبا و جذابی که با کمترین امکانات مقاومت در تونل‌ها این عملیات رسانه‌ای را انجام می‌دهد و در سطح دنیا منتشر می‌کند.

وی افزود: بعد دیگر تبدیل شدن تک تک شهروندان مظلوم غزه زنان و مردان و کودکان و چه بسا افرادی که به درجه شهادت رسیدند و الان دیگر نیستند تک تک آن‌ها به رسانه تبدیل شدند. تک تک آن‌ها با دوربین‌هایی که در دست داشتند از صحنه‌های عاطفی تصویربرداری کردند و با دیدن صحنه‌های احساسی دل هر انسانی را به درد می‌آورد و تبدیل شدن شهروندان غزه به هزاران انسان رسانه و تصویر بردار این‌ها یکی دیگر از ابعاد رسانه‌ای طوفان الاقصی است.

رییس رسانه ملی اظهار داشت: ما به جای خبرنگار رسمی که دوره خبرنگاری در دانشگاه دیده و تجربه خبرنگاری داشته با هزاران نفری روبه رو بودیم که تک تک آن‌ها با دوربین‌های خودشان به خبرنگار تبدیل شدند که در شرایط سخت تصاویر را به بیرون منتقل کردند فضای واقعی و مقاومتی و حماسی غزه را به بیرون اطلاع دادند.

وی ادامه داد: می‌بینیم که این بار آگاهی مردم دنیا و تسلط مردم و اطلاع پیدا کردن آن‌ها اینکه چه حوادثی در غزه اتفاق می‌افتد قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست و در ۸۷ روز از طوفان الاقصی می‌گذرد و یک روز نبوده طول این سه ماه یک پایتخت اروپایی یا غربی خالی از جمعیت باشد که برای دفاع از مردم فلسطین جمع شده اند به نظرم این یک معجزه است که اتفاق افتاده و معجزه مقاومت و البته معجزه رسانه‌ای و فناوری رخ داده است. بهترین افشاگر جنایات غربی‌ها که حامیان رژیم صهیونیستی هستند همین فناوری‌های نوینی بود که خودشان ایجاد کردند.

جبلی درخصوص تولید برنامه‌های مستند و نمایشی توضیح داد: ما در بخش و حوزه‌های مختلف برنامه سازی اقداماتی را هم ما و بقیه همکارانمان همچون سینما انجام شده است منتهی در مقابل عظمت این رویداد و اتفاق تاریخی که ۷۵ سال است در مردم منطقه با آن درگیر هستند و جلوی چشم مردم جهان این جنایات اتفاق می‌افتد کاری که الان انجام شده قطعا در مقایسه با کاری که باید انجام شود هنوز بسیار اندک است و ما تلاش می‌کنیم که با همکاری گروه‌های برنامه ساز، مستند ساز، حتی گروه‌های نمایشی در داخل فلسطین و غزه در جریان کارهای فاخری اعم از مستند، نمایشی و گونه‌های دیگر را تولید کنیم و تلاش می‌کنیم در منطقه یک جریان رسانه‌ای تولیدات محتوایی در گونه‌های مختلف برنامه سازی در ارتباط با فلسطین اتفاق بیفتد و، اما به نظرم بسیار با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: دنیا با هالیوود، سینما، نتفیلیکس، سریال سازی کارهایی که تولید می‌کنند عملا تلاش می‌کند که حق به باطل تبدیل کنند، واقعیت را در مقابل جهانیان تحریف کنند وظیفه ما سنگین است درست است توانایی فنی و فناورانه ما با کشورهای غربی برابری نکند، اما حرف حق که ما می‌زنیم و مردم فلسطین و نردم منطقه می‌زنند. حتما بر فناوری غلبه می‌کند همانطور که در ماجرای اخیر طوفان الاقصی و غزه می‌بینیم. ما و همکارانمان باید تلاش کنیم و به حد مطلوب نزدیک شویم و ما آینده فلسطین هنوز نتوانستیم روشن کنیم، ما با ابراز هنر، فیلم و برنامه سازی می‌توانیم به مردم این منطق را انتقال دهیم که زوال اسرائیل نزدیک است.

جبلی خاطر نشان کرد: از همین جا از همه تهیه کنندگان، برنامه سازان چه همکاران داخل سازمان چه مجموعه گسترده تهیه کنندگان تلویزیون و سینما در خواست می‌کنم و اعلام آمادگی میکنم که صدا و سیما پذیرای طرح‌های تولید فیلم و سریال هستیم و ما باید به سرعت این عقب ماندگی را جبران کنیم و نباید روزی فرا برسد و امیدواریم که شاهد آزادی فلسطین باشیم، اما ما به عنوان رسانه کاری در شان آن روز انجام نداده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.