چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

کارگردان نمایش میدانی «دادگاه»:

حجم تولید نمایش «دادگاه» و تعداد عوامل آن بالا است و این امر هزینه‌های سفر و اجرای نمایش را بسیار بالا می‌برد

کوروش زارعی در نشست خبری چهل‌و‌یکمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: نمایش میدانی «دادگاه» به کارگردانی کوروش زارعی و با حضور بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون عراق، هم‌زمان با سال‌روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه شهر بغداد اجرا می‌شود.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها در کشور عراق حضور دارد، درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر به خبرنگار مهر گفت: سیدمصطفی موتورچی نمایشنامه‌ای را با عنوان «دادگاه» نوشته است که این نمایشنامه به زبان عربی ترجمه و با حضور بهترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون عراق تمرین و تولید شده و به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، در حال اجرای آن هستیم. در این نمایش میدانی ۹ بازیگر اصلی و ۳۰ نفر گروه حرکت از کشور عراق حضور دارند.

وی درباره موضوع نمایش میدانی «دادگاه»، توضیح داد: قصه نمایش در یک دادگاه اتفاق می‌افتد که برای جنایات ایالات متحده آمریکا شکل گرفته است. در این دادگاه عمو سام به عنوان نماینده آمریکا حضور دارد و مردم عراق خونخواهی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای دیگر را طلب می‌کنند که طی اشغال عراق توسط آمریکا و همچنین شکل‌دادن داعش، شهید شدند. در این دادگاه عمو سام محکوم و رأی به خروج نیروهای آمریکا از منطقه داده می‌شود.

زارعی اظهار کرد: پس از اجرای نمایش بازیگران به همراه تماشاگران «دادگاه» به محل شهادت حاج قاسم و ابومهندس المهدی می‌روند تا با این شهدای گران‌قدر پیمان دوباره‌ای ببندند.

کارگردان نمایش میدانی «دادگاه» درباره زمان و مکان اجرای این اثر نمایشی، گفت: این نمایش میدانی را به مدت ۱ هفته تا ۱۰ روز در فرودگاه بغداد و فضایی باز اجرا می‌کنیم.

وی یادآور شد: در این نمایش از جلوه‌های ویژه میدانی بهره برده‌ایم و در هر اجرا میزبان ۳ تا ۴ هزار تماشاگر هستیم.

زارعی با بیان این‌که نمایش میدانی «دادگاه» تولید مشترک مرکز «مهنا» و مرکز هنری حشدالشعبی عراق است، درباره احتمال اجرای این اثر در ایران، بیان کرد: حجم تولید نمایش «دادگاه» و تعداد عوامل آن بالا است و این امر هزینه‌های سفر و اجرای نمایش را بسیار بالا می‌برد. ضمن این‌که بازیگران عراقی درگیر پروژه‌های مختلف تصویری نیز هستند از این رو نمایش در ایران اجرا نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.