چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

مراسم افتتاح «استودیوی ایران ما» برگزار شد؛

معاون امور استان‌های رسانه ملی: بهتر است برنامه‌های تولیدی با زبان و گویش محلی آن هم بدون زبانگردانی و زیرنویس پخش شوند

حسن عابدینی

سینماپرس: عابدینی گفت: استودیوی «ایران ما» حلقه وصل شبکه‌های استانی با شبکه‌های سراسری است.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاح "استودیوی ایران ما" در روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه با حضور معاون امور استان‌ها و اعضای شورای مدیران ستاد معاونت در محل ساختمان پخش قدیم برگزار شد.

حسن عابدینی در این مراسم هدف از راه اندازی "استودیوی ایران ما" را در دوران تحولی رسانه ملی، نمایش ظرفیت‌های تولیدی شبکه‌های استانی در شبکه‌های ملی عنوان کرد و افزود: استودیوی ایران ما حلقه وصل شبکه‌های استانی و ملی است. وی در ادامه بر تولید آثار کیفی و تراز بالا برای ارسال به" استودیوی ایران ما" با هدف نمایش در شبکه‌های سراسری و استانی تأکید کرد.

عابدینی با اشاره به اینکه مراحل راه‌اندازی، نظارت، تنظیم و اجرای کنداکتور" استودیوی ایران ما" بر عهده اداره کل سیمای استان‌ها می‌باشد از مدیران کل شبکه‌های استانی خواست با این اداره کل همکاری لازم را داشته باشند.

عابدینی حضور ده ساعته شبکه‌های استانی در شبکه‌های سراسری در هر روز را قدم اول در این جریان تحولی دانست و گفت: با وجود ۳۳ شبکه استانی در ذیل معاونت امور استان‌ها و از طرفی تعدد شبکه‌های سراسری، امیدوارم در آینده نزدیک این میزان افزایش یابد چراکه اگر هر شبکه استانی در هر روز فقط یک ساعت از برنامه‌های شبکه‌های سراسری را تأمین کند این عدد به ۳۳ ساعت در روز افزایش خواهد یافت.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و روز زن افزود: با افتتاح" استودیوی ایران ما" در این روز باشکوه انتظار می‌رود شبکه‌های استانی با تولید و پخش برنامه‌های پر محتوا و قوی از همان ابتدای کار، به جذب مخاطبان مبادرت ورزند. وی ادامه داد: با توجه به رویکرد و سیاست سازمان، در طراحی لوگوی "استودیو ایران ما"، به وجهه استانی و ملی توجه ویژه شده است.

عابدینی درباره زبانگردانی در برنامه‌ها گفت: بهتر است برنامه‌های تولیدی با زبان و گویش محلی آن هم بدون زبانگردانی و زیرنویس پخش شوند و یا به صورت تلفیقی از گویش محلی و فارسی تولید و روی آنتن روند. وی از مدیران کل و برنامه سازان شبکه‌های استانی خواست برای پخش و ارسال برنامه‌های خود به "استودیوی ایران ما" با بهنام حیدری سردبیر محتوایی استودیو هماهنگ شوند.

وی همچنین با اشاره به تقارن ایام ولادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دل‌ها گفت: نیازی به تولید و پخش برنامه‌هایی با محور سوگواری نیست چراکه حاج قاسم "شهیدالقدس" و شهید راه مقاومت است و این برای رزمندگان جبهه مقاومت، موجب تفاخر و مباهات است از این رو شبکه‌های استانی می‌توانند نسبت به تولید و پخش برنامه‌هایی با محتوای حماسی اقدام کنند. هماهنگی لازم برای ارسال آثار فیلم و سریال به اداره کل سیمای استان‌ها، افزایش و تخصیص بودجه بیشتر برای تولیدات، هم پوشانی برنامه‌های محلی و سراسری و پخش همزمان آن در شبکه‌های سراسری و استانی نیز از دیگر موارد مطروح در این مراسم بود.

رضا زارع سرپرست اداره کل سیمای استان‌ها نیز به ارائه گزارشی از ساعات پخش برنامه‌های شبکه‌های استانی در شبکه‌های مختلف سراسری پرداخت و گفت: ساعت ۷ تا ۹ صبح شبکه ۳، ساعت ۹ تا ۱۱ شبکه یک سیما، ۱۱ تا ۱۲ شبکه نسیم، ساعت ۱۲ تا ۱۴ شبکه دو سیما، ساعت ۱۶ تا ۱۷ شبکه قرآن و ساعت ۱۷ تا ۱۸ شبکه چهار سیما، میزبان برنامه‌های شبکه‌های استانی خواهند بود. وی ادامه داد: نودال پخش شبکه‌های سراسری کاملا در اختیار "استودیوی ایران ما" است و برنامه‌ها با حضور مجریان شبکه‌های استانی در "استودیوی ایران ما" به مخاطبان معرفی می‌شوند.

بهنام حیدری سردبیر محتوایی "استودیوی ایران ما" نیز در این مراسم از آمادگی اداره کل سیمای استان‌ها به لحاظ دریافت برنامه‌ها و پالایش برنامه‌های استاندارد برای پخش از شبکه‌های سراسری خبر داد.

داوود عربیون مدیر فنی و فناوری اطلاعات معاونت امور استان‌ها نیز در این مراسم درباره برقراری ارتباط از مراکز استانی به "استودیو ایران ما" توضیح داد و گفت: کلیه استان‌هایی که سیگنال را به صورت SD به تهران ارسال کنند به دلیل وجود" آپ کانوِرت" در "استودیوی ایران ما" سیگنال به HD تبدیل می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است افتتاح " استودیوی ایران ما" با ارتباط با شبکه استانی کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد و شبکه استانی دنا از ساعت ۷ صبح با ارائه آیتم‌های متنوع و با ضرباهنگ تند برنامه‌ای زیبا را بر روی شبکه سه سیما به نمایش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.