سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

کارگردان «هتل»:

صدای «ابتذال» در حال دور شدن از «سینما ایران» است!

فیلم سینمایی «هتل»

سینماپرس: مسعود اطیابی تهیه‌کننده سینما گفت: مردم متوجه دور شدن ابتذال از سینما در ژانرهای مختلف هستند و همین موضوع باعث شده است تا مردم نسبت به سینما اقبال پیدا کنند.

به گزارش سینماپرس، کارگردان «هتل» گفت: موفقیت در اقبال مخاطب نسبت به سینما را یک اتفاق نادر در سینما دانست و افزود: حضور ۲۱ میلیون نفر مخاطب در سینما، که امکان دارد تا پایان سال ۴، ۵ میلیون نفر نیز بر این تعداد اضافه شود، اتفاق نادری است که در سینما کمتر رخ می‌دهد و باید به آن دلخوش کرد.

وی با اشاره به اهانت برخی چهره‌ها به فیلم طنز و ذائقه مردم گفت: مردم ایران خواهان فیلم خوب هستند و هر فیلم خوبی که در هر ژانری باشد چه در قالب کمدی، اجتماعی، دفاع مقدس، پیام و محتوا داشته و در آن‌ها حال خوب ایجاد کند از آن استقبال می‌کنند.

این تهیه‌کننده هیچ فیلمی را بدون ریشه ندانست و ادامه داد: اگر دوستی موضوع بی ریشه بودن فیلم‌های کمدی را مطرح کرده‌است از روی عصبانیت و ناراحتی این موضوع را مطرح کرده و خود او هم متوجه است که جمله‌ای که به کار برده است، جمله‌ی درستی نیست.

اطیابی ادامه داد: معتقدم نباید از روی لفاظی با دیگران به همکاران خود توهین کرد و بازیگرانی که این روزها کمدی بازی می‌کنند همکارانی هستند که با خود این افراد رفاقت دارند و این کار درستی نیست. توصیه من این است که صحبت‌های به این شکل نسبت به همکاران خودمان بهتر است کمتر بشود و همه‌ی ما در این سی و چهل سال گذشته در ژانرهای مختلف اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس، دینی و تاریخی، کارهای مختلفی انجام داده‌ایم که هیچ کدام بی ارزش نبوده و همه آن‌ها تلاشی در راه خدمت به مردم بوده است. این دوست عزیز که چنین صحبت‌هایی داشته اشت خودش هم در آثاری حضور داشته است که بعضا خیلی خوب و بعضا بدون هویت و بی‌محتوا بوده است که حتی ممکن است جنبه سرگرم کنندگی نداشته باشد.

مخاطب امروز فقط و فقط کار خوب را انتخاب می‌کند

وی با تاکید بر اینکه با طرح این موضوعات قصد اهانت یا بی احترامی به کسی را ندارد ادامه داد: مخاطب امروز فقط و فقط کار خوب را انتخاب می‌کند و شکی در آن نیست، امسال رونق سینما به واسطه کلیه همکاران و همکاری همه با هم است. همچنین اگر چنین افرادی بخواهند نسبت به این موضوع نظر یا نگاه دیگری داشته باشند به خود آن‌ها برمی‌گردد و این نشان‌دهنده این است که صدای ابتذال در حال دور شدن از سینما ایران است. مردم متوجه دور شدن ابتذال از سینما در ژانرهای مختلف هستند و همین موضوع باعث شده است تا مردم نسبت به سینما اقبال پیدا کنند.

اطیابی قضاوت‌های بدون تماشای فیلم و توهین آمیز را، حتی از روی ناراحتی کار پسندیده‌ای ندانست و گفت: امیدواریم ایشان هم دوباره به این عرصه برگردند و فعالیت کنند تا ما شاهد کارهای خوب ایشان باشیم، اما خوشبختانه ابتذال از سینمای ما دوره شده و گذشت زمانی که شما فیلم تاریخی به نام دین و بزرگترین شخصیت‌های دینی بسازید در حالی هیچ محتوا و مخاطب درستی عملا نداشته و به ضرب و زور تبلیغات مخاطب نداشته باشد و که با دعوت از منتقدین و با دریافت هدایای شما را بزرگ کنند، باید در هر عرصه‌ای فیلم خوب بسازید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.