یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

«برگزارکننده کنفرانس بین المللی افق نو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

این معنایی ندارد که ما درگیر چالش‌های بزرگ جهانی باشیم اما در سینمای‌مان سکوت کنیم!

جشنواره فیلم رشد مراسم بررسی سینما ضد صهیونیست(شب غزه)؛ غلامرضا منتظمی

سینماپرس: غلامرضا منتظمی پژوهش گر، فعال سیاسی و فرهنگی در خصوص انتظار از مجموعه جشنواره های فرهنگی و هنری فجر انقلاب اسلامی گفت: این معنایی ندارد که ما درگیر چالش های بزرگ جهانی باشیم اما در سینمای مان سکوت کنیم. امروزه در دریای سرخ و یمن درگیری است و این جنگ گسترش پیدا کرده و ما بدون توجه به این مسائل تولیداتی داریم که اصولاً در دنیای امروز ارزشی ندارند.

یکی از بنیان گذاران کنفرانس بین المللی افق نو در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمامی ظرفیت های هنری و سینمایی و فرهنگی و رسانه ای و تمامی بخش های مهم کشور باید در اختیار افرادی باشد که به انقلاب اسلامی باور و ایمان دارند و می خواهند با صهیونیست ها مقابله کنند.

وی سپس با بیان اینکه امروزه شبکه های صهیونیستی تمامی حوزه های فرهنگی دنیا را در دست گرفته اند و ما باید با آن ها مقابله کنیم متذکر شد: ما کشوری ساده مانند سایر کشورهای دنیا نیستیم که بدون توجه به مقولات استراتژیک بخواهیم حرکت کنیم. طوفان های زیادی در راه است و ما باید از همین حالا با چشم و گوش باز موقعیت های مختلف را به نفع خود بهره برداری کنیم تا در این طوفان ها گزندی نبینیم!

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: کار معمولی از طرف هنرمندان هم پذیرفته نیست چه برسد به تولیدات سیاه که در جشنواره ها می آیند. در چنین شرایطی که کشور قرار دارد باید نقش اساسی در مقابله با صهیونیست ها داشته باشیم. امروزه ایران اسلامی در بزرگترین نبرد تاریخ با شبکه های صهیونیستی است! صهیونیست ها رسماً بر جهان حاکم شده اند. اگر ما امروزه شاهد هستیم این ها در غزه جنایات بزرگی انجام می دهند و هیچ پروایی از رسوایی خود ندارند و هیچ نهاد بین المللی هم قادر نیست جلوی گستاخی آن ها را بگیرد، ما نباید دست روی دست بگذاریم و مغبون این ماجرا شویم.

منتظمی ادامه داد: در هالیوود هم صهیونیست ها به صورت مطلق حاکم هستند؛ آن ها در فیلم های سینمایی مورد پسند خود اخلاق و خانواده و ارزش های اجتماعی و دینی را مورد حمله قرار داده اند. پس ما باید با این پدیده شوم مقابله کنیم و نگذاریم آن ها مسائل مورد علاقه خود را در سینمای ما نیز گسترش دهند.

دیپلمات سابق ایران در فرانسه تأکید کرد: فرصت حضور در جشنواره های فجر باید تنها به هنرمندان متعهد و انقلابی داده شود؛ ما نباید در جشنواره ها شاهد آثار سیاه باشیم و هیچ کنترلی هم روی این آثار نباشد. متأسفانه نه تنها در جشنواره ها که در تولیدات سینمای خانگی و سایر حوزه های فرهنگی نیز شاهد این ماجرا هستیم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: اگر جشنواره ها و حوزه فرهنگی و هنری کشور تنها در اختیار هنرمندان متعهد و انقلابی باشد ما می توانیم در جنگ با صهیونیست‌ها پیروز شویم. آن ها کشتار اخلاق می کنند و ما باید بذر امید و اخلاق را بکاریم. ما نباید چشم خود را روی واقعیت ها ببندیم. نباید ظرفیت های کشور را در دست کسانی بگذاریم که آثار پوچ و سیاه تولید می کنند. مسئولان فرهنگی باید بدانند آنچه اتفاق می افتد در تاریخ ثبت می‌شود و آن ها باید روزی پاسخگوی اعمال خود باشند؛ این معنایی ندارد که ما درگیر چالش های بزرگ جهانی باشیم اما در سینمای مان سکوت کنیم. امروزه در دریای سرخ و یمن درگیری است و این جنگ گسترش پیدا کرده و ما بدون توجه به این مسائل تولیداتی داریم که اصولاً در دنیای امروز ارزشی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.