شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

با برنامه «مثبت تهران ۲۰»؛

«سخنگوی شورای نگهبان» به تلویزیون می‌آید

شورای نگهبان؛ سخنگو

سینماپرس: برنامه مثبت تهران ۲۰ شنبه ۹ دی ماه با حضور هادی طحان نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی «قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، در برنامه مثبت تهران ۲۰ علاوه بر واکاوی قانون اصلاح شده در عرصه عمل به مباحثی نظیر انتخابات و راهکارهای شورای نگهبان برای مشارکت قوی، رقابت واقعی و سلامت انتخابات به معنای حقیقی کلمه، تایید و رد صلاحیت یا احراز و عدم احراز صلاحیت؟ در قانون جدید انتخابات وظایف یا اختیارات شورای نگهبان چه تغییراتی داشته است؟ و ... پاسخ خواهد داد.

گفتنی است پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انتخابات، حق رأی و حق انتخاب به مهمترین رکن حاکمیت مردم در اداره کشور تبدیل شد و مورد تأکید قرار گرفت. از این رو در طول ۴۵ سال گذشته قوانین انتخابات متناسب با تغییرات سیاسی و اجتماعی کشور به طور مستمر در حال تکامل بوده است.

«قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» مطابق با سیاست‌های کلی انتخابات، ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه سال جاری به تصویب رسید و می‌توان گفت، انتخابات پیش‌رو اولین آزمون قانون اصلاح شده در عرصه عمل است که امشب در برنامه مثبت تهران ۲۰ مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.