شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

با حضور ۹۶ سکوی دارای مجوز از «ساترا»؛

دومین نمایشگاه ملی «رصتا» فردا افتتاح می‌شود

نمایشگاه ملی «رصتا»

سینماپرس: در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران، سخنگوی مجمع «رصتا» از افزایش نزدیک به ۲ برابری شرکت کنندگان نمایشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سامان مرادحسینی عضو شورا و سخنگوی مجمع «رصتا» درباره ارزیابی بخش خصوصی از برگزاری نخستین نمایشگاه «رصتا» گفت: سال گذشته در نمایشگاه ۹۶ سکوی دارای مجوز از ساترا حضور داشتند، همچنین در این نمایشگاه، مجمع رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایران تشکیل و انتخاباتی برای این مجمع برگزار شد که ۱۶۵ سکو در این انتخابات شرکت و هشت نفر از مدیران و مالکان سکوها از سوی شرکت‌کنندگان بیشترین رای را برای حضور در شورای راهبری مجمع «رصتا» دریافت کردند و به‌عنوان اعضای اصلی شورای راهبری انتخاب شدند.

عضو شورای مجمع «رصتا» بیان کرد: آخرین آمار ثبت‌نام سکوهای دارای از مجوز از ساترا بیانگر افزایش تقریبا ۲ برابری میزان مشارکت رسانه‌های فراگیر در این نمایشگاه است و تاکنون ۱۵۱ رسانه دارای مجوز از ساترا برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر این برخی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت و سایر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات به رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در این نمایشگاه حضور دارند.

مرادحسینی در ادامه اعلام کرد: نخستین مجمع «رصتا» با حضور اعضای محترم مجمع روز دوشنبه ۱۱ دی‌ امسال در دومین نمایشگاه برگزار خواهد شد و مسایل مهمی از جمله گزارش عملکرد امسال سال و برنامه‌های آتی مجمع بحث و بررسی خواهند شد.

وی افزود: افتتاحیه ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۰ دی‌ با حضور پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد؛ همچنین دوشنبه ۱۱ دی‌ نشست شورای حمایت و تسهیلات از سکوها، سه‌شنبه ۱۲ دی‌ نشست مجمع «رصتا» و چهارشنبه ۱۳ دی‌ نشست شورای تدوین مقررات در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سخنگوی مجمع «رصتا» در پایان تاکید کرد: همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان، ذی‌نفعان و حمایت‌کنندگان صوت‌و تصویر فراگیر، ایجاد فرصت برای توسعه هدفمند سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره ارزش آفرینی رسانه‌ها و همچنین بازایابی و عرضه اقتصادی تولیدات به نفع تولیدکنندگان و مشاغل ذیربط از جمله اهداف و دستاوردهای این نمایشگاه به‌عنوان مهمترین رویداد بزرگ ملی در حوزه نمایش خانگی و صوت و تصویر فراگیر به شمار می‌رود.

خبرنگاران می‌توانند برای حضور در مراسم افتتاحیه و پوشش خبری دومین نمایشگاه «رصتا»، راس ساعت ۱۰ در مصلی امام خمینی (ره) و محل نمایشگاه حاضر شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.