دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

«بهروز بقایی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

امروزه «کاسبی» و تجارت از «هنر» بسیار مهمتر شده است و این مسأله مهمترین عامل کاهش «کیفیت فیلمسازی» است!

بهروز بقایی

سینماپرس: بهروز بقایی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص علل کاهش کیفیت فیلمسازی در سینمای ایران گفت: امروزه برای بخشی از فعالان حوزه فیلم و سینما هنر معنایی ندارد. در واقع به تنها چیزی که فکر نمی شود هنر است و همین باعث شده تا ما با فیلم های بی فکر، کم جان و کم مایه روبرو باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «پرواز پنجم ژوئن» و «یک وجب از آسمان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه کاسبی و تجارت از هنر بسیار مهمتر شده است و این مسأله مهمترین عامل کاهش کیفیت فیلمسازی است!

وی سپس با بیان اینکه سطحی نگری در فیلم ها بسیار زیاد شده است اظهار داشت: متأسفانه بخشی از هنرمندان خودآگاه یا ناخودآگاه در این مسیر افتاده اند و به ناچار همین مسیر را ادامه می دهند! برای آن ها کاسبی و تجارت در اولویت است و اصلا به فکر این نیستند که آینده فرهنگ و هنر کشور چه می شود!

کارگردان مجموعه های تلویزیونی «دنیای شیرین دریا» و «ماه مهربان» خاطرنشان کرد: امروزه برای بخشی از فعالان حوزه فیلم و سینما هنر معنایی ندارد. در واقع به تنها چیزی که فکر نمی شود هنر است و همین باعث شده تا ما با فیلم های بی فکر، کم جان و کم مایه روبرو باشیم.

بقایی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده به عنوان یک هنرمند از وضعیت موجود در سینما به شدت ناراحتم! بیشتر ناراحتی ام از این است که فکر نمی‌کنم کسی بتواند مانع استمرار این جریان شود. مدیران سینمایی خودشان درگیر این مسأله شدند و گویا برای آن ها هم تغییر این اتفاق اهمیتی ندارد؛ این ها همه دردهایی است که روز به روز بیشتر از کیفیت فیلم ها در سینمای کشورمان خواهد کاست!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.