دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

کارگردان «بچه‌زرنگ»:

فضای انیمیشن‌های ایرانی نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است

انیمیشن بچه زرنگ

سینماپرس: تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «بچه زرنگ» درباره فرایند شکل گیری ایده و طرح انیمیشن ها در گروه هنر پویا به ویژه این انیمیشن سینمایی سخن گفتند.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» یکی از فیلم‌هایی است که این روزها در حال اکران است و به تازگی توانسته رکورد فروش ۵۰ میلیارد تومان را از آن خود کند. این انیمیشن که در چند وقت اخیر با اقبال خوبی از طرف کودکان و خانواده‌هایشان همراه شد به صورت محتوایی و ساختاری چند پله جلوتر از آثار قبلی گروه هنر پویا به عنوان سازندگان این انیمیشن بوده است.

‌حامد جعفری تهیه کننده فیلم «بچه زرنگ» به همراه بهنود نکویی یکی از کارگردان‌های این انیمیشن سینمایی با حضور در مهر در نشستی درباره این انیمیشن که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است گفت‌وگو کردند.

‌جعفری در این گفت‌وگو به فرایند شکل گیری ایده و طرح تا نگارش فیلمنامه و تولید یک اثر اشاره و بیان کرد: فرایند شکل گیری ایده در هنر پویا در قالب یک فرایند شورایی پیش می‌رود و بعد از آن یک کارگاه نگارش شکل می‌گیرد و در رفت و برگشت‌های مکرر با شورای ایده و طرح اثر اولیه متولد می‌شود.

‌وی اضافه کرد: در انیمیشن اینگونه نیست که فردی بیاید و طبق سلیقه یک نفر همه امور پیش برود، بلکه این فرایند یک فرایند جمعی است که گام به گام پیش می‌رود و بعد چکش کاری و بازنویسی می‌شود تا بعد از دیالوگ نویسی به فیلمنامه تبدیل شود و «بچه زرنگ» هم به همین شکل پیش رفته است.

‌بهنود نکویی کارگردان «بچه‌زرنگ» درباره اینکه چرا هنوز هم آثار ایرانی با انیمیشن‌های دنیا در زمینه فیلمنامه اختلاف سطح دارند، گفت: فضای انیمیشن‌های ما الان نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است. یعنی همانطور که در اکران فیلم وضعیت رفته رفته مناسب شده است در تولید و فیلمنامه هم همین گونه است و به ویژه در مدل استودیویی مثل هنرپویا کار به صورت برنامه ریزی شده پیش می‌رود و قطعاً فاصله‌ها رفته رفته کمتر خواهد شد.

«بچه‌زرنگ» محصول تیمی ۲۵۰ نفره از هنرمندان است که در تیم کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و در تیم نویسندگان علی رمضان حضور داشته اند.

همچنین هومن حاجی عبداللهی صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم را بر عهده دارد و سعید شیخ زاده مدیر دوبلاژ فیلم است. جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

فرایند تدوین انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» توسط حسن ایوبی، آهنگسازی توسط امیر توسلی، اصلاح رنگ توسط سامان مجد وفایی و طراحی و ترکیب صدا توسط حسین ابوالصدق انجام شده است.

«بچه زرنگ» محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.