دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

بعد از سال‌ها غیبت؛

«احمدرضا درویش» با «کندو» به تلویزیون می‌آید

احمدرضا درویش در مراسم تشییع پیکر مرحوم کیومرث پور احمد

سینماپرس: پیگیری‌ها نشان می‌دهد این روزها سریال «کندو» که قرار است قهرمان سیستان و بلوچستان را به تصویر بکشد، مقدمات پیش‌تولید را می‌گذراند.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش مطرح شد که سریال «کندو» به طور جدّی در دستور کار قرار گرفته است. این خبر را علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرد. سریالی که به طور مشترک بین این وزارتخانه و صداوسیما تولید می‌شود.

پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد سریال «کندو» سرانجام احمدرضا درویش را بعد از مدت‌ها غیبت به کارگردانی برمی‌گرداند. این سریال الف ویژه در مرحله مقدمات پیش‌تولید قرار دارد و به نظر می‌رسد سال آینده سالِ بازگشت احمدرضا درویش خواهد بود.

درحالی که همواره یکی از خلأهایی که همیشه در سینما و تلویزیون دیده شده پرداختن به اقوام و قومیت‌هاست و از این رو براساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده ساخت سریال‌های «پایتخت» و «نون‌خ» در دستور کار قرار گرفت و در فصل‌ها روی آنتن رفت تا به این ترتیب یکی مخاطبانش را به شمال کشور و دیگری میانِ اقوام کردنشینِ کشور ببرد. فارغ از اهمیت توجه به زیبایی‌های طبیعی این سرزمین‌ها و ایجاد موقعیت‌های گردشگری، مهمتر این است که اقوام خودشان را در آنتن تلویزیون و پرده نقره‌ای سینماها ببینند.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما درباره توجه به قومیت‌ها تأکید کرده که خیلی جا دارد بیش از این به قومیت‌ها بپردازیم؛ اقوام دیگری که کار نشده‌اند و خودشان را در آنتن رسانه ملی ندیدند. در این کشور تنوعی از قومیت‌ها وجود دارند و فرهنگ غنی که تک‌تک آنها برخوردار است. آوردن ظرفیت اقوام به سریال‌هایشان به جذابیت سریال‌سازی کمک می‌کند.

در سریال «کندو» قرار است به قومیت سیستان و بلوچستان پرداخته شود و یکی از قهرمان‌های این قوم به نمایش درآید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.